Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Er du lykkelig?

Er du lykkelig? Er du det? Se meg inn i øynene og svar ærlig. Er du lykkelig?

Klarer du å finne de små glimtene av lykke som kommer hver dag. Klarer du å finne gleden ved alt du har oppnådd og alt det du har. Søndager, en varm dusj, den gode stillheten som senker seg når mørket kommer, en varm kopp kakao eller en god hår-dag? Finner du de små tingene i hverdagen? Er du lykkelig?

Er du lykkelig? Er du det?

Ja, jeg tror det. Jeg tror jeg hilser på lykken hver dag. Som når datteren min gir meg en klem, når vi slipper kø på vei dit vil skal, når postmannen kommer med godt vær uten vinduskonvolutter og når det plutselig begynner å regne akkurat den dagen jeg ikke fant to like sko og måtte dra av gårde i grønne sjøstøvler. Lykken er å finne en sekk med tomflasker innerst i boden når man har tombola på konto, en forkjølelse på retur og det å finne en ulest bok når man har lest alle de andre man hadde fra før. Det er tid til en kopp kaffe før man haster av gårde, en telefon fra en gammel venn, ullsokker på kalde høstdager og en bukse fra i fjor som fortsatt passer.

Er du lykkelig? Er du det? Se meg inn i øynene og svar ærlig. Er du lykkelig?

Ja, jeg tror det. Alle de små gledene i hverdagen gir summen av lykke. Man må bare finne dem og ta vare på dem ♥

foto: Vinterverket

5 responses to “Er du lykkelig?

  1. Ann-Kristin 14. september 2011, kl. 08:04

    Takk igjen til deg. ….du er som alltid en kilde.
    Lykken er bestandig, men lykken manifesterer seg i de øyeblikkene du tillater den å få leve og blomstre.
    Lykken er avhengig av de mulighetene du som person lar den få.
    -og det klarer du frk. Strømsnes, du setter ikke bare ord på øyeblikk av lykke, du lar en også forstå lykkens «levevilkår», at den ikke bare viser seg gjennom champagne og kaviar, men også i en sekk med tomflasker.
    Jeg ser etter dine blogginnlegg hver morgen, (faktisk så er du den eneste bloggeren jeg leser), og jeg frydes i både hjerte og hjerne. Du gir meg øyeblikk av lykke.
    Ha en strålende lykkelig dag.

  2. mormor 14. september 2011, kl. 12:47

    JA, jeg er.
    Lykkelig og heldig.
    Jeg tilstår, uten omsvøp eller sjenanse. Jeg finner lykkeøyeblikkene lett.
    Jeg kan stå opp, drikke min kaffe, se på havet, klappe katten, få en klem av den beste av oss, få et smil fra lillemann og en knuskos av småmor.
    Listen blir for lang til å skrive her.
    Jeg er lykkelig fordi jeg lever, også.

    Ha en lykkelig dag 🙂

  3. ca.strømsnes 16. september 2011, kl. 17:04

    Tusen takk og godt å høre at dere er fornøyde og lykkelige, at dere finner de små glimtene og tar vare på dem:-)
    Ønsker dere alle tre en strålende helg!!

  4. lenayb 18. januar 2012, kl. 11:58

    Jepp! Er selv lykkelig, og jeg skammer meg ikke over det. Tror det er viktig å finne lykken i de hverdagslige tingene, og ikke vente på at den perfekte mannen/kroppsfasongen/lottogevinsten/jobben dukker opp, for da glemmer man å se det gode man faktisk har rundt seg. Dessuten tror jeg alle har noen regnværsdager uten at man nødvendigvis må føle seg forpliktet til å dele disse med resten av verden. (Fant link til innlegget ditt på den «hvorfor er glade mennesker så kjipe»-bloggen, og følte derfor å skrive noen ord om dette her). 🙂

Legg igjen en kommentar

