Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Referat fra medarbeidersamtale

Jeg har vært ansatt i fem uker når det er dags for medarbeidersamtale og evaluering av min innsats og vårt samarbeid. Sjefen er lavmælt og har ikke mye å utsette på mitt arbeid tatt i betraktning at jeg ikke hadde skolering, tidligere erfaring og gode referanser å vise til da jeg takket ja til jobben uten å egentlig vite hva jeg gikk til.

Det er fortsatt varmt i været når kveldene begynner å bli mørkere og jeg takker ja til en jobb jeg egentlig ikke helt vet hva går ut på bortsett fra at det er en 100% stilling med turnus og helgevakter. Jeg skal visstnok fungere som en altmuligperson, ha ansvaret for bevertning og forefallende arbeid. En mer fullstendig stillingsbeskrivelse vil komme ved tiltredelse. Jeg takker ja og gleder meg med sommerfugler i magen til å begynne.

Som forventet har jeg noen problemer med logistikk, sier Sjefen og påpeker at selv om lunsjen er god så burde jeg være litt raskere med serveringen. Lunsj er en av mine hovedoppgaver samt det å holde orden på “agenda for dagen”, rengjøring og håndtering av giftig avfall. Jeg noterer: “Må bli bedre på planlegging og maten SKAL serveres punktlig etter ordre fra Sjefen“. Sjefen på sin side skal forsøke å ikke være så krass i målet når ting tar tid og ett minutt blir til to.

Jeg bruker tiden før tiltredelse flittig på å opparbeide meg bransjekunnskap og leser hver kveld. Det er mye jeg skal igjennom og det er mangt å lære. Det meste lærer man gjennom erfaring, tenker jeg mens jeg surfer nettet på jakt etter en brukermanual. Det finnes ikke….

På tross at logistikkproblemer så har vi greie rutiner som Sjefen er godt fornøyd med og det er ingen grunn til å iverksette nye tiltak eller stramme inn. Jeg mener at arbeidsfordelingen kanskje er noe skjev, men som Sjef har man den fordelen av å delegere arbeidet og jeg må innrette meg etter det. På plussiden har jeg rom til å være litt kreativ og implusiv ihht arbeidsoppgaver, mengde og arbeidstid selv om stillingen både består av delvakter, helvakter og turnus. Jeg har også beslutningsmyndighet noe jeg setter stor pris på selv om Sjefen vurderer dette fortløpende og mulig vil inndra denne myndigheten etter 2- til 3års ansettelse.

Jeg dusjer lenge og velger antrekk med omhu. Endelig har Dagen, med stor D, kommet og det er klart for min første dag på jobb. Det kribler i magen av spenning, nervøsitet og glede. Endelig skal jeg kunne ta fatt på jobben jeg har brukt måneder på å forberede meg på. Endelig er det min tur!

Da ingen har noe mer å tilføye avslutter vi med at vi har et godt samarbeid, vi trives i hverandres selskap og det meste går knirkefritt. Jeg smiler og sier til Sjefen at jeg er utrolig takknemlig for muligheten, jobben og at jeg er meget fornøyd med lønna. Og mens jeg gyver løs på matforberedelser, forsvarlig oppbevaring av giftig avfall og forefallende vaktmesterarbeid smiler Sjefen og trekker seg tilbake på kontoret for å gjøre sine Sjefs-oppgaver slik bare Sjefer kan.

foto: Vinterverket

10 responses to “Referat fra medarbeidersamtale

  1. vibeke 23. mai 2010, kl. 18:27

    ca.strømsnes på sitt aller beste 🙂 Fin sjef, da.

  2. Pingback: Tweets that mention Referat fra medarbeidersamtale « Vinterverket -- Topsy.com

  3. kruspersille 24. mai 2010, kl. 02:19

    Nydelig jente! 🙂 Har du kalt henne Lykke?

  4. snondre 25. mai 2010, kl. 07:48

    Denne va utrulig søt !:) En favoritt hos meg;) Sigrid

  5. Linn D 5. august 2010, kl. 08:16

    blir bare helt «in aw» når æ les ting du har skreve. utruli arti/fin jobbeskrivelse 🙂

  6. Jorunn Andreassen(jojja) 8. desember 2010, kl. 11:46

    aww.. fint innlegg 🙂

  7. Lene 23. desember 2010, kl. 20:08

    Fantastisk! Fikk helt tårer i øynene når jeg leste dette. Helt nydelig bare!

    Du skriver helt utrolig bra og så utrolig mye vakkert! Har ikke lest hele bloggen din, men jeg skal ta meg tid til å lese mer. Gleder meg til å lese mer fra deg.

    Har du skrevet noen bøker/annet som det er mulig å kjøpe?

  8. ca.strømsnes 17. januar 2011, kl. 20:40

    Tusen takk alle sammen:)

Legg igjen en kommentar

