Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Velkommen til Singeldepartementet

Velkommen til Singeldepartementet!

Vi skal jobbe for å forhindre spørsmål som “møtt noen spennende i det siste?”, “ja, snart er det vel din tur?” og “kjenner du ikke den biologiske klokka tikke?” i familieselskaper og ved andre selskapeligheter. I slike situasjoner anbefaler Singeldepartementet at man enten forholder seg helt stille eller at man kommer med motspørsmål som: “enn du da? Blitt nå på deg i det siste?” og “kommet i overgangsalderen enda?”. Vi ønsker også at det skal bli slutt på “åhh…” og medlidende hodenikk når den single er så uheldig å forteller om sin situasjon. I tillegg til dette ønsker vi å legge ned forbud mot par-fiksing der man med viten og vilje setter den single i en meget ubehagelig situasjon hvor det ikke bare forventes at man har det hyggelig, men hvor det forventes også at den single utviser takknemlighet og glede over fiksingen.

Å jobbe for å få bukt med myter som at single er adferdsvanskelige mennesker som bare sitter hjemme og drømmer om en livspartner er også en viktig oppgave da vi ønsker å synliggjøre at single ofte er produktive mennesker med utdannelse, jobb, venner, familie og interesser. At man er så uheldig å klare seg på egenhånd og trives i eget selskap ser Singeldepartementet på som et stort pluss og ikke som en negativ egenskap. Vi vil også jobbe for at flere og flere single blir invitert til tilstelninger som par-middager og par-fester. Er man venn med en som er singel så burde denne vennen være god nok i seg selv selv om vennen ikke kommer med vedheng.

Singeldepartementet ønsker ikke å være et departement som legger opp til forbud og hindringer i folks hverdag, så bortsett fra par-fiksing så har vi bare et forbud til vi ønsker å gjennomføre og det er forbud mot å gi bøker som “Lykken ved å ha barn”, “Man har det best når man er to”, “Det lykkelige ekteskap” og likelydende bøker til single ved anledninger der det passer seg å gi gaver. Å forsøke å verve en som ikke er interessert ser vi på som uforskammet og den som gjør dette vil få en kraftig reaksjon i form av et folkeskikk-kurs, kuropphold sammen med kun single eller husarrest sammen med samtlige sesonger av Sex- og Singelliv.

Singeldepartementet er, som dere sikkert ved, nytt av året og vi tar gjerne imot gode tips og forslag til saker vi kan jobbe med.

mvh. Singeldepartementet, Midtimellombygda

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

5 responses to “Velkommen til Singeldepartementet

  1. Marita Sørensen Solaas 14. august 2009, kl. 16:22

    kudos og creds!:D

    ca.strømsnes:
    takk takk og gleder meg til å høre alt om livet i Urbania når du kommer hjem til Midtimellombygda;)!

  2. Tante Grønn 14. august 2009, kl. 17:40

    Jeg lurer på om singeldepartementet vil ha en akuttenhet som kan rykke ut på kort varsel til single i ubehagelige situasjoner de helst vil komme seg ut av fortest mulig?

    ca.strømsnes:
    absolutt en mulighet. «Singelmåsene redder deg ut av enhver pinlig situasjon»

  3. Webtussa 14. august 2009, kl. 20:56

    Vakert, velskrevet og meningfullt i disse valgtider. Kan man stemme på Singeldepartementet? Eller kan jeg melde meg inn som aktivt medlem -til oppbygging av dets verdier, normer og tradisjoner?

    Selv får jeg følelsen av enklete som lever i et såkalt parforhold får «sjelelig mat» av å fråtse i sigles liv, -ve, vel og uvel. Det være seg sukseer som tragedier… Den neste som spør meg om hvordan det går med kjærlighetslivet mitt, kommer jeg til å spørre tilbake med samme mynt (sannsynligvis med frådende munn)! Hvor mange i parforhold får dette spørsmålet tredd nedover hodene sine med jevne mellomrom?

    Ja til Singeldepartementet!

    ca.strømsnes:
    vi ønsker ikke å gå i politiker-fella og stiller ikke til valg. dette er et dep. til alle og for alle, så ja: sleng deg med, spre det gode ord og si med stolthet: «Nei, jeg har ingen spesiell, men jeg treffer mange uspesielle» 😉

  4. mirakel 25. august 2009, kl. 10:23

    Åh! Hear, hear! 😀 Senest for to uker siden ble jeg spurt av minst fem stk. om jeg ikke ville prøve meg på en kar. En helt uinteressant kar, men som folk mente hadde en del penger. Jeg ristet på hodet, og prøvde meg på en annen, en jeg ville ha (men som andre kanskje ikke mente var passende for meg?). Sånne ting skulle jeg gjerne sett Singeldepartementet jobbe litt med. Folkeopplysning om at vi single faktisk vet selv hvem, hva og om vi vil ha! 😉

  5. Dnort 19. desember 2009, kl. 23:59

    Vært der, tenkt de samme tankene og glad jeg til slutt fant en som syntes jeg ikke var blitt så sær at det ikke var mulig å bo sammen med meg. Jeg likte aldri å være så mye alene…

Legg igjen en kommentar

