Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Systematisere, kultivere, kondemnere eller mosjonere?

Jeg våkner til gule påskelys og sol. Stien gjennom soverommet, stuen, gangen og inn til badet er gjengrodd, men jeg kommer meg helskinnet frem til dusjen. Jeg har mange lidelser og ordensforstyrrelser er en av dem. Orden er overvurdert for det er kun gjennom rot man kan finne det utroligste og jeg motsetter meg så langt jeg klarer de skumle ryddefanatikerne som ønsker å renske verden med roteødeleggelsesvåpen. Et ryddig hjem vitner om et sykt hode, tenker jeg der jeg står på hode i klesskapet på jakt etter passende klær. Jeg burde kanskje rydde? Men å være inne i det fine påskeværet er ren og skjær galskap? Skal jeg kultivere eller kondemnere rotet mitt?

Å argumentere for begge sider av et Möbius` bånd er egentlig ganske meningsløst da det kun består av en flate og en ytterkant. Jeg vet hva min flate sier og da er ikke veien opp bakkene til Sommarfjøsen så lang likevel.

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

Man kan alltids rydde en annen dag……;)

5 responses to “Systematisere, kultivere, kondemnere eller mosjonere?

  1. vibeke 7. april 2009, kl. 12:49

    Det synes jeg også 🙂

  2. Tante Grønn 7. april 2009, kl. 16:29

    Så bra at det ikke bare er jeg som er sånn 😉 Blir nesten litt stressa av å komme inn i altfor ryddige hjem…

    ca.strømsnes:
    stressa og litt redd… sånn for å rote eller ødelegge noe;)

  3. obstfield 14. april 2009, kl. 07:45

    Jeg liker godt å lese dine skriverier..Her trives jeg.

    ca.strømsnes:
    heisann, vel overstått påske og tusen takk for alle hyggelige kommentarer du har lagt igjen. jeg setter stor pris på det;)

  4. Pingback: Interiørtips: Den uorganiserte stilen « Vinterverket

Legg igjen en kommentar

