Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Etterklang (den lengste reisen)

Plutselig er det som om noen vasker verden på feil program og alt endrer seg. Brått og brutalt. Jeg mister pusten. Gjemmer alt inni meg. Om jeg slipper det fri blir det uvirkelige til virkelig og jeg må forholde meg til det. Kan ikke. Vil ikke. Klarer ikke.

Det er så mange ting jeg skulle ha sagt. Burde ha sagt. Etterklangen av etterklokskap, samvittighet og sårbarhet fyller hele rommet. Hele meg. Jeg holder pusten i håp om at uvirkeligheten vil opphøre å eksistere. Jeg saver deg. Du forlot bare midt i samtalen. Vi var ikke ferdig. Det var så mye igjen å si.
Etterklangen av det usagte. Rått og brutalt.

Nesten en måned har gått. Bussene går fortsatt, butikkene holder åpent, båten tuter hver dag kl.11:15 og likevel er det som om verden har stått stille. Jeg eksisterer. Driver med. River meg med. Som om kroppen er forløst fra hodet. Etterklangen av vakuum driver meg fremover på den lengste reisen der en bit av hjertet mitt løsnet.

Dagene er tynnhudet som en line omkranset av snø og kreppapir som ikke kan resirkuleres.
Virkeligheten stiller seg på rekke og rad av samtid, fortid og nåtid med våt maling til å dekke over ting man ikke forstår. Jeg går det i møte og sier ingenting. Er stadig skiftende og tankefull.

Puster inn når verden går sakte. Etterklangen av deg vil aldri forsvinne. Hvil i fred ♥

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

2 responses to “Etterklang (den lengste reisen)

  1. åshild sørensen 11. januar 2015, kl. 21:34

    Klem ♡

  2. Bente 21. januar 2015, kl. 06:45

    Innom å ser om det er kommet noe nytt, ser at noe er skrevet, blir glad, leser, og ser at du igjen har malt hverdagen med ord, veldig vakkert har du malt verden med ord, men ser jo at det er et veldig trist bilde fylt av sorg og tristhet. Vet ikke hva motivet er, men tror du trenger en klem så sender deg en kjempestor. ❤

Legg igjen en kommentar

