Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

CV – utkast 1: «Behersker godt: Balansekunst»

Det er snart slutten på februar og mandag når jeg er oppe med måsen for å skrive jobbsøknader. Tenk at jeg snart er ferdig. Ferdig. Snart. Følelsen gjør meg spent, kvalm, redd, svimmel, glad, nervøs og alle synonymer i ordboka.

Det var fortsatt sommer og varm da jeg i løpet av 1 dag bestemte meg for å satse på Finnmarkslivet. Med alt jeg eide og nesten alle jeg var glad i kjørte jeg 60 mil i en gammel Primera som ble til samme år da Norge fikk sin første kvinnelige biskop. Bilturen var fylt med barnesanger og de samme følelsene jeg sitter meg akkurat nå. I Nordkjosbotn måtte jeg kaste opp og i Manndalen ringte jeg hjem. Etter snart 3 år i Finnmark er dette mitt hjem. Et hjem som egentlig bare skulle være midlertidig til jeg fikk skoleplass nærmere fjorden der man kan se Stetind på en klar dag.

Om 14 uker er jeg ferdig. Bare noen mindre detaljer, som bacheloroppgaven og muntlig eksamen igjen, men så er jeg ferdig. Det er skummelt og fantastisk på en gang. 3 og 1/2 uke igjen med forelesning + en skidag. Skidager er viktig når man skal ut og bli barnevernspedagog. Jeg gleder meg. Mest til våren. Den skumle våren. Den fantastiske våren der jeg skal komme ansikt til ansikt med hva jeg kan og ikke kan. Jeg håper å komme ut på plussiden uten å tape ansikt for jeg har ingen i reserve. Så er det jobb.

Å søke jobb er en dristig sport. Nervepirrende der man fryktløst må by på seg selv og selge inn alle sine gode sider uten å lyve om de dårlige sidene. CV – utkast 1: «Behersker godt: Balansekunst». Så er det ventetiden mens man bruker den andre tiden på Finnmarksløpet og på skrive bacheloroppgave i pausene. Det er snart slutten på februar og mandag når jeg er oppe med måsen for å skrive jobbsøknader. Håper jeg får en av dem. Krysser fingrene og krysser av på lista.

14 uker igjen…….

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

Legg igjen en kommentar

