Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Dekkskifteproblemer og snøtagging

Etter nesten 3 år som småbarnsmor begynner hodet å få nok ro og energi til å gro krøller igjen. Helt til PMS ankommer bygda og bilen streiker, igjen…..

PMS-varsel fra yr.no

PMS-varsel fra yr.no

Å ha bil er en heldagsjobb for er det ikke det ene så er det det andre og slik går man i sirkel fra vinter til vinter og to dager med sommer i midten av juli. I år kan det kjennes ut som om de to dagene kom i begynnelsen av april når svetten siler og armene verker. Ok, sånn her er det altså: Jeg har fiskebollarmer (bildebevis nr.1). Med fiskebollarmer er det lite styrke å hente (bildebevis nr.2). Med lite styrke får man ikke løsnet noe, bortsett fra ikke-eksisterende muskler slik at man ligger i fosterstilling med krampe bak bilen, og bilens flate dekk fortsatt står bom fast (bildebevis nr.3). Mitt første alternativ: Spør publikum. Kan noen hjelpe?

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

En time senere er dekket fortsatt både flatt og tilsynelatende limt fast til bilen. Universet prøver helt klart å fortelle meg en ting eller to. Å begynne å trene, finne en mann med muskler, med bilkunnskaper eller som er ansatt på en bensinstasjon som tilbyr mer enn pølser og snop, selge bilen eller selv tilegne meg en liten posjon med kunnskap om bil. Jeg benytter meg av det nest beste alternativet: Ring en venn.

Venner er god til mye og mangt, snille er de også, men dessverre er mine venner en gjeng med sveklinger. Har de ikke hørt om å trene? Såpass burde kunne klare å få til. Hva gjør jeg nå liksom? Er det ingen som tenker på meg? Huff, enkelte er så utrolig egosentriske og gidder ikke engang å trene for å bygge opp noen stakkarslige muskler i fiskebollarmene. Kanskje på tide med nye venner? Jeg bretter opp armene og drar til. Eneste som forflytter seg er litt tarmgass fra magen og ut i det fri. Så her ligger jeg altså på bakken i stilongs med jekken i hånda og fjerter. Et sjarmtroll uten like.

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

Tiden i mellom vinter og vår mens krøllene trekker seg tilbake bruker vi på å spraymale snøen. Eller «tagging» som det kalles i nord. Vi tagger der bevisene smelter slik at en henleggelse i mai er neste utvei. Vi er genuint late og uten muskelkraft.

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

Jeg bestemmer meg for å spare til sykkel…..

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

Legg igjen en kommentar

