Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Nettdating på ville veier

Internettet er en genial oppfinnelse. Hadde det ikke vært for internettet så ville jeg ikke visst at matpakken ble lansert i 1932 av lederen for skolehelsetjenesten i Oslo som et obligatorisk måltid bestående av kneipbrød, smør, leverpostei, ost, brunost, gulrot, en skje tran og et glass melk. Jeg ville heller ikke visst at verdens største leketøysdistributør er McDonalds, at den gjennomsnittlige BH-størrelsen er 80D, at fargen som brukes mest til fargelegging i verden er blå og at kvinner som leser romantiske bøker har mer sex med sine partnere enn de som ikke leser slike bøker. Internettet gir uante muligheter til nyttig og viktig informasjon som man uten internettet mest sannsynlig ville gått glipp av. Puh! Godt jeg er på nett. Jeg elsker internettet og funderer på hva mer det har å tilby. Er det noe jeg har gått glipp av?

Nettdating. Jeg er en av de kjipe og sære som sitter hjemme hver kveld og hver helg i all min adferdsvanskelighet. Jeg har mer enn tid nok til å teste ut nettdating. Hva er konseptet med nettdating? Hvem er nettdaterne? Jeg bestemmer meg for at jeg ønsker å vite mer om dette mystiske fenomenet for nettdating er et rimelig ukjent terreng for meg.

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

Jeg registrerer meg på alle nettdatingstidene. Skal man først gjøre noe så gjør man det skikkelig. Å satse alt på ett kort er ren idioti så jeg slenger meg med på alt som er. Her skal det nettdates! Sirlig fyller jeg ærlig inn informasjon om alder, bosted, yrke, høyde og interesser. Jeg bestemmer meg for å legge meg på den ærlige linja så i friteksten forteller jeg litt om meg selv, hvem jeg er og hva jeg ønsker. Ikke så mye at jeg kan bli gjenkjent, hjelpes så flaut det ville vært, men nok til at en interessant mann kan få en idè om hvem jeg er og hva jeg står for. Krysser «nei» i boksen for religion og så er jeg klar.

Bachelor nr.1 er en klassisk kosebamse som liker turer i skog og mark, hjemlagd mat og som på grunn av kjip ekskone bor midlertidig hjemme hos mor. Jeg aner konturene av en som ønsker en ekstra mamma som kan vaske klær og smøre matpakker. Jeg sletter meldingen. Jeg har allerede ett barn og er ikke interessert i flere.
Bachelor nr.2 går rett på sak med mer selvtillit enn den lille smultbollen som regjerer i Nord-Korea og lurer på hvordan jeg stiller meg til analsex. Fysj, for en grisegutt. Han svarer med å kalle meg for en kjip jævla kjærring. Det er en betegnelse jeg kan leve godt med i denne sammenhengen.
Bachelor nr.3 skriver en lang avhandling om urettferdighetene i verden, om bensinprisene, innvandring og det evige gnålet om alenemødre. Han opplyser meg om at alenemødre er bidragssnyltere og at alenemødre får utbetalt nærmest millioner i året av staten. Vedlagt er et bilde som ligner mistenkelig mye på en yngre utgave av Brad Pitt. Flaks at jeg har internett for 5 minutter senere så kan jeg stadfeste at det er Brad Pitt. Man må bare elske internettet.
Bachelor nr.4 er sykelig opphengt i fotball. Han liker at jeg har rødlig hår og grønne øyne. Liverpool er laget og jeg er nesten flaggfargene.
Bachelor nr.5 er tydeligvis vel dreven i Google Translate, men spiller det noen rolle når han er en afrikansk prins med millioner på konto som han bare venter på å kunne overføre til min konto. Jackpot!
Bachelor nr.6, 7 og 8 er ikke singel, men har selvsagt en kone som ikke skjønner dem, som er vanskelig og en kone de skal forlate når barna er blitt store. De er alle tre sikre på at kona er utro. Jeg svarer at jeg ikke bedriver støttekontaktvirksomhet.
Bachelor nr.9 er ikke engang en bachelor, men en bachelorette. Blignsa jeg på en av de små boksene og satte kryss på feil sted? Ja, det gjorde jeg visst…. Sukk.

Nettdating er kinkige saker. Er det bare tullinger der ute? Innboksene mine fyller seg opp med meldinger fra menn som er supertrente, som er guder i senga, som elsker hjemmekos, som ligner på Brad Pitt og som er gode til å lage mat. Er de ikke supermenn så begrenser interessefeltet seg til alansex og gruppesex. Hvem er disse mennene? Disse go`bitene i Twistposen som lengter etter hjemmekos og uanstendige bilder mens de trener til Birken og sparer penger til neste guttetur til Liverpool og skyhøye barnebidrag når de skal skille seg fra kona. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er ikke feilfri selv, så langt derifra, jeg er ganske så åpen om min manglende trening, at dårlige hårdager er i flertall, at selv ikke datteren min spiser mine hjemlagde brød og at jeg definitivt kunne trenge et kurs i sminke. Jeg har u-landspupper, sverger til fotformsko, drikker alt for mye kaffe og jeg er sløv med leggbarberingen. Med andre ord: Jeg anser meg selv som ganske normal, vel, bortsett fra at jeg kanskje er blitt litt kresen. Hadde det vært så galt å ta til takke med en mammagutt eller en fotballidiot?

Det var en lege i Buskerud som fant ut at matpakkene skulle bringes med hjemmefra. Og i starten ble matpakkene nøye overvåket av helsesøstre og lærere. Jeg er tilbake til normalen der jeg lærer flere fun facts om matpakker og andre nyttige ting. Nettdatingen er lagt på hylla. Jeg er både en og to erfaringer rikere. Det rekker. For denne gang.

Legg igjen en kommentar

