Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Så går vi rundt en juletrebusk

Ble ikke dommedag, men etter en time på Europris tre dager før jul så døde jeg litt likevel

Når man er velsignet med liten leilighet gjelder det å være kreativ i julepyntingen. Det skal ikke være for mye, ikke for lite, ikke for stort, men ikke for smått, ikke i «katten-kan-rive-det-ned»-høyde, som egentlig er alle høyder, og det skal være fint. En umulig oppgave? Ja, det kan du saktens spørre deg om for det kan virke ganske så umulig å få plassert et juletre innimellom spisebord, sofa, sjenk, bokhylle og prinsesseslottet. Så vi tar turen til Europris for å finne noen kuler som vi kanskje kan henge på veggen, i vinduet eller på den middels store blomsten som fant seg en liten plass på gulvet. Europris tre dager før jul er porten til helvete så vi haster inn og vi haster ut.

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

Vi klipper, dytter, klipper litt til, danderer, synger julesanger, presser og så kan vi omsider henge på kulene og tenne lysene i den lille kreasjonen vi har lagd i bøtta. Hun klapper høyt når jeg tenner lysene. Jeg får nesten tårer i øynene, ikke fordi vi ikke har juletre, men når jeg ser hvor lite som skal til for å glede en 2-åring blir jeg rørt. Vi slukker alle lysene og i lyset av julebusken sitter vi sett sammen og ser tegnefilm. «Nå er det bare 2 dager igjen til jul», sier jeg. Hun nikker. «Men først lørdagsgotteri», svarer hun. Jeg nikker og smiler. Først lørdagsgotteri. Så er det jul ♥

foto: Vinterverket

foto: Vinterverket

Legg igjen en kommentar

