Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Fett med treningskort

Jeg kan formentlig kjenne kiloene bare renne av i rakettfart når jeg mottar det gyldne treningskortet som skal bli min følgesvenn til et nytt og bedre liv. Jeg gløder og jeg er påpasselig med å fortelle alle jeg møter på min vei om min nye ervervelse slik at de skal skjønne at jeg ER sunn, frisk og rask. Trening? Klart jeg trener. Jeg har jo treningskort. «Vil du se?»

På vei hjem bevilger jeg meg en stor sjokolade. Jeg har treningskortet på hedersplass i lommeboken så en sjokolade fra eller til spiller ingen rolle. Og litt potetgull og heisen opp og ned. Trenger ikke gå trappene lengre. Jeg har treningskort. Det å ha treningskort gir fripass til så mye jeg ikke kunne gjøre før for med treningskort har man allerede tatt første steg. Jeg føler meg så mye bedre så jeg tar en til bit sjokolade, kjører enda litt nærmere døra og spiser litt ekstra med karbohydrater til middag. Lavkarbo er uansett for pyser som ikke gidder å trene. Jeg derimot, jeg har treningskort og en nesten matchende treningsbukse.

Hvor mye veier et treningskort? Et instagram, og så legger jeg ut bilder av «mitt nye jeg»: Treningskortet. Det gir mange kommentarer som jeg vokser litt på og når jeg er i bursdag føler jeg at det er på tide å hvile litt på lauvbærene så jeg spiser nok et stykke kake. Jeg har jo treningskort, tenker jeg fornøyd mens jeg gafler i meg siste biten. Nam-nam! Tenk så kjedelig livet hadde vært uten treningskortet. Et liv med gulrøtter, trapper og vann til kveldsmat. Å få seg et treningskort er noe av det smarteste jeg har gjort, tenke jeg, mens jeg synger høyt i bilen til formen som stiger i takt med musikken. Jeg er bare så sunn, frisk og veltrent. Jeg har treningskort. Hurra for meg! Sjokolade, heis, potetgull, litt ekstra middag, te med sukker, is, rundstykker og noe ekstra godt til dessert på søndag. Ingen utfordring er for stor for den som har treningskort.

foto: Vinterverket

Plutselig så har jeg gått opp 2, nesten 3, kilo! Hvordan i alle dager kunne dette skje? Jeg har jo treningskort. Treningskort! Er det bare juks dette med treningskort? Jeg hyler!! Får man ikke uttelling for noe lengre? «Men har du brukt det?», spør du. «Ja». Og så unngår jeg å fortelle at den ene gangen jeg brukte det var for å få rabatt på en bilreparasjon på Mekonomen. «Jeg har det i lommeboken. Vil du se?»

5 responses to “Fett med treningskort

  1. Tanketrollet 7. november 2012, kl. 18:06

    Fantastisk 🙂 Takk !!!

  2. Pingback: Slankekrigen « Vinterverket

  3. Pingback: Nettdating på ville veier | Vinterverket

  4. Pingback: Kjære Treningsstudio! | Vinterverket

Legg igjen en kommentar

