Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Fridag

Fredag er min fridag. Det er den eneste dagen i uka jeg har helt for meg selv der jeg kan gjøre bare ting jeg har lyst til. Fredag er den beste dagen og den dagen jeg kan bruke som jeg vil, ja, sånn etter at jeg har levert i barnehagen og tatt helge- og ukeshandelen, satt på en maskin med klær, vasket opp, støvsugd, tatt helgevasken, ryddet gangen, merket barnehageklær, ryddet bort klær, matet katten, pantet flasker, kastet papp, lest pensum, vannet blomster, skrevet litt på oppgaven, tatt opp middag fra fryseren, betalt regninger og skiftet på sengene. Byttet håndduker på badet, satt bort den rene oppvasken, vasket kjøleskapet, tørket støv, måket snø, hentet posten, kokt kaffe og skrevet handleliste for neste uke. Men etter det er det kun min tid og min lille miniferie som gjelder.

Den ene timen fra kl.14 til kl.15 hver, vel, nesten hver fredag for noen fredager jobber jeg, men bortsett fra det så er fredag MIN tid. Puh, og god helg!

foto: Vinterverket

Legg igjen en kommentar

