Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

ps.

«En kurator er en som ordner så kuene går på rad. Litt som ordenslæreren på skolen, kanskje…».

Han ser på henne og hun rister på hodet. «Men mamma jobber ikke med kyr. Hun er på kontor og sånn».

«Da ringer de sikkert til henne når kuene ikke vil gå pent inn i fjøset igjen» Hun smiler og nikker. «Mamma sier ofte at huset ser ut som en fjøs når pappa har vært alene hjemme. Kanskje hun er som en veterinær?»

«Nei, en veterinær jobber i vannet og sånn for storebroren min sier at vet betyr våt på engelsk og man blir våt når man er i vann» Han flikker på en rur på nesen og ser stolt på henne. Han kan ord på engelsk og jeg kan se at han vokser seg et hode høyere enn henne på det ene ordet.

«Jeg kan ikke engelsk, jeg» sier hun. Sammen går de ut døra med lørdagsgotteriet i hver sin gjennomsiktige pose.

Så er min tur i kassa.

foto: Vinterverket

Legg igjen en kommentar

