Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Kjære Tidsklemma

Vi har ikke vært i samhandling så alt for lenge og allerede kan jeg merke en skjevfordeling, noe jeg absolutt ikke er fornøyd med, så derfor skriver jeg et brev der jeg vil ta opp noen viktige punkter som jeg håper du kan ta til etterretning. Vi har alle et forbedringspotensiale, ikke sant?

Det første jeg vil ta opp er at jeg mistenker at du jukser litt. Selv om misjonen og målet er at tiden skal være klemt så er det ingen åpning for å jukse slik at tiden går raskere enn den skal, som feks. på morgenkvisten når man har det travelt med påkledning av liten og stor, frokost, kaffekoking, matpakker, sekker, luer som er borte, votter som fortsatt er våte, katten som er sulten og nøkler som er forduftet. På morgenkvisten er det veldig viktig at du passer at tiden ikke går for fort og jeg hadde satt pris på om du stoppet tiden når man utfører naturlige gjøremål som å gå på do, dusje og pusse tenner. Forresten fint om du også kan stoppe tiden når man står i kassakø, sitter fast i lyskryss, møter en venninne man ikke har sett på alt for lenge og ved andre uforutsette ting man ikke kan noe for. Jeg skal ikke lide noen overlast og bli ytterligere klemt når slike ting, som jeg ikke kan noe for, skjer og det er fint når slike ting skjer at vi fortsatt rekker hjem til middag klokken fem.

Middag er et kapittel for seg selv. Har du barn? Vel, barn spiser ofte ulidelig sakte, de tuller og tøyser så middag kan ende opp med å bli en langdryg seanse så om du kan få tiden til å gå like sakte som den faktisk gjør så vi slipper å spise middag helt til kvelds. Det hadde det vært fint. Jeg lover at vi skal bruke tiden vi får til overs på fornuftig vis og om jeg også kunne få fratrekk for husvask, oppvask, klesvask, rydding, gå med søpla, pakke ut matvarer og skifte på senga så tror jeg at vi kommer et langt stykke på vei.

Jeg skal ikke bare være negativ og surmaga så jeg kan avslutte med at jeg liker tiden vi har til å kaste stein i vannet, bade med masse såpebobler i vannet og til å lese bok i høstmørket. Håper du vil innvilge oss mer tid til det.

Mvh. Vinterverket og Vinterverketbarnet

ps. fratrekk for å skrive dette brevet hadde også vært fint for da får jeg tid til å spise matpakken fra i formiddag og kanskje til å sove litt ekstra. på forhånd takk!

foto: Vinterverket

3 responses to “Kjære Tidsklemma

  1. sotengelen 4. september 2012, kl. 06:28

    Fikk du svar? Post gjerne det når det kommer!

Legg igjen en kommentar

