Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Kvinner som kler på seg er sterke kvinner

“Kvinner som kler av seg er sterke kvinner” Jeg gnir meg i øynene og leser en gang til. “Kvinner som kler av seg er sterke kvinner”. Jaha, her er det noen som ikke har fulgt med i timen, tenker jeg, for det å kle av seg krever ikke mye styrke og selv de svakeste fiskebollarmene evner å kle av seg. Derimot det å kle på seg, det krever sin kvinne. Det å skvise seg inn i en olabukse som har blitt to nummer for liten etter sommerens utskeielser krever både kløkt og styrke når man presser, drar, skviser, presser og drar igjen. Kom ikke å fortell meg at du bruker like mye styrke når du kler av deg som du bruker på å få igjen glidelåsen på den tykke dunjakken som presser rundt armer med lag av ull som gir deg en god hedersplass i “Hval of fame”. Det å kle av seg krever slett ingen sterk kvinne. Jeg sukker.

foto: Vinterverket

BH. Hvor mange av oss sliter ikke med å hekte stroppene på baksiden. Det er ikke en sport for verken svaksynte eller for armer lagd av marshmallows. Det er en sport som krever tålmodighet, smidighet og styrke der du presser stroppene rundt og skivser til med all muskelkraft, nesten til du slipper en fjert, i håp om at hektene vil møte hverandre og feste seg sammen. Å ta av en BH er ikke like vanskelig og krever minimalt av styrke så kom ikke her å fortell med at kvinner som kler av seg er sterke, og man kan tilføye at i mange tilfeller så er det ikke engang kvinnen selv som oppløser unionen mellom hektene på ryggen.

“Kvinner som kler av seg er sterke”. Sludder og pølsevev! Det å kle på seg er det som krever rå muskelkraft og psykisk utholdenhet, og det er det å kle seg som man vil som krever mot. Så kom ikke å fortell meg at det å kle av seg, noe enhver idiot klarer, er det som signaliserer at man er en sterk, modig og tøff kvinne. Det å kle av seg offentlig kan kreve sin kropp, og all ære til den som er bærer av kroppen, men du blir ikke noe sterkere av å kle av deg klærne når ord fortsatt har større makt enn pupper og lår. Alle kvinner har pupper og lår. Ikke alle har ordene i sin makt. Jeg har kanskje heller ikke det, men gudene skal vite at jeg har styrke der jeg fortsatt presser på olabuksa som passet under snøen som falt i fjor og selv om jeg nesten mister pusten når jeg setter meg ned bak knappene som presser i livet så har jeg styrke nok både til å kle på meg og til å si hva jeg mener. “Kvinner som klarer å kle på seg er sterke kvinner”. Sann mine ord.

8 responses to “Kvinner som kler på seg er sterke kvinner

  1. Lammelåret 9. august 2012, kl. 21:08

    Bra innlegg! Jeg deler på Facebook!

  2. Helene Ottersen 9. august 2012, kl. 23:35

    🙂 herlig skrevet! Hehe – Ps: tips til bh: ta den på vrang på forsiden, m stoppene ned og snu den rundt og tre deg inni og vipp opp – vips lettere enn å treffe hempene bak:)

  3. Casa Kaos 10. august 2012, kl. 12:27

    Fantastisk bra innlegg 🙂
    You made my day!

  4. Sara 11. august 2012, kl. 15:22

    Herlig post!! Takk for at du skrev den!

    Sara

  5. Bente 19. august 2012, kl. 09:56

    Fint innlegg..selv om jeg tenker at noen ganger kan vi som kler oss nakne være sterke 🙂

    http://hm-bente.blogspot.no/2011/08/fle-seg-feit.html

Legg igjen en kommentar

