Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Restene etter festen

Jeg plukker opp siste rest av festen og akkurat der, midt på plena i sollyset som runder det røde hjørnet der gult møter grønt, kjenner jeg at jeg er lykkelig og det er en slik underlig følelse. Jeg var lykkelig før også, men jeg tok meg ikke helt tid til å kjenne på følelsen i alt maset som aldri kom med overskuddsproduksjon og tid til å stoppe opp sånn midt på plena på det som var en helt ordinær formiddag. Jeg stopper alt for sjelden opp, tenker jeg, og lar de aller siste restene etter festen ligge til senere for i dag har jeg tid til overs.

foto: Vinterverket

Jeg har tid. Tid til å leke, tid til å lese bøker jeg selv velger av egen fri vilje, tid til å drikke kaffen så sakte at den rekker å bli kald, tid til å dusje lenge, tid til å lage middager som krever mer enn tiden mellom ytterdøra og barne-tv, tid til kos og tid til å sløse med tiden som er min, som er vår, helt frem til det kun er 138 dager igjen av året. Alle disse dagene skal romme tid, masse tid, til å være lykkelig og til å kaste stein i fjæra, spise matpakken ute, plukke blomster, være turist i vårt nye hjemfylke, late dager i sola og masse Nieida-kos.
Midt på plena i restene etter festen er jeg lykkelig og glad. Jeg har tid til overs og jeg har endelig sommerferie ♥

foto: Vinterverket

Legg igjen en kommentar

