Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

2 år med Lykke

For snart 2 år siden fikk jeg en pakke med 2620 gram Lykke som åpner en verden der jeg aldri lengre trenger å hysje på hjertet som dunker navnet ditt om igjen og om igjen til ytterst i fingertuppene som slår strenger i magen. 2620 gram med pur Lykke og tiden har gått så alt for fort.

Tid. Man venter hele tiden på at tiden skal gå og på at ting skal skje et ukjent sted langt der fremme for bare man kommer frem til der man tror man skal være så vil tiden stoppe opp. Når kommer man egentlig frem til der tiden opphører å eksistere? Der man bare er. Tilfreds og velplassert.

Jeg merker at jeg glemmer å stoppe opp fordi jeg er så utålmodig på at vi skal komme frem at jeg glemmer å nyte de små pausene vi tar på rasteplassene i vind, vær og sol på veien mot det jeg tror er målet, men som egentlig også bare en midlertidig stopp på veien mot nye mål i en endeløs jakt etter noe jeg egentlig ikke helt vet hva er og plutselig har det gått 2 år mens 2620 gram har vokst seg til å bli små spor av latter og glede som aldri vil snø igjen. Og så stopper tiden opp når jeg savner henne mens hun sover. Tilfreds og velplassert. Lykke.

Det var på en fredag at vi sammen sto på perrongen. I år har vi nådd mandag når 2 år har gått mens tiden forenet seg med nå, i dag og i morgen blir lykken, fra 2010, 2 år ♥

foto: Vinterverket

2 responses to “2 år med Lykke

  1. Anette 18. april 2012, kl. 18:54

    Snufs, sitter her med tårer i øyekroken! Du er så flink med ord, ordene dine traff meg rett i hjertet. Vi har selv en liten lykkepakke som blir 2 år i år.

    Det er så godt å få være i livene deres og få være i nuet. Man blir så rik på gode minner 🙂

Legg igjen en kommentar

