Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Å trø ut av vanemennesket

«Hvem skal overvinnes i duell, når den eneste du møter er deg selv….»

Jeg trør ut av vanemennesket og med ett befinner jeg meg i en situasjon der jeg uten å vite om det har valgt side etter magefølelsen når jeg legger fra meg det jeg trodde jeg trodde på som jeg plutselig oppdager at jeg ikke gjør og som etterlater seg et kaos jeg ikke helt klarer å sortere og innfinne med meg. Hvem er jeg egentlig?

Jeg trør ut av vanemennesket og ser meg selv fra utsiden der jeg plutselig befinner meg i en situasjon der jeg kjemper for noe jeg ikke trodde at jeg trodde på, men som jeg likevel føler er rett når lungene puster i takt med hjertet som slår basstrenger i magefølelsen. En, to, tre, en, to, tre, en to… Jeg følger rytmen med ordene som kommer og blir til en ukjent musikk jeg aldri før har hørt og jeg er usikker på om jeg liker den, men den er min og med ett er jeg eier av dette ukjente jeg aldri før har smakt på. Hva er det? Hvem er jeg?

Jeg trør ut av vanemennesket der jeg med ett blir tredimensjonal med usortert data i mellomrommene som vingler når jeg på stø ben trør over til noe som ikke er meg. Som ikke var meg. Hvem er jeg? Hvem er denne damen som møter seg selv i døra med en ny utsikt til innsikten som kommer uten verken pakningsvedlegg eller brukermanual. Hvem er hun?

foto: Vinterverket

Legg igjen en kommentar

