Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Tre små ord

Tre små ord.

Tre små ord som rommer drømmer og restene av den jeg engang var med utsikten til den jeg kan komme til å bli. Tre små ord og jeg puster inn molekyler for å gjennoppta en likevektstilstand mellom hodet og magen med en basstreng i mellomgulvet som dunker taktfast til ordene som rommer alt og evigheten som opphever tiden og som balanserer på sjelen til maskene slipper på utøe ben inn i en endeløs lykke.

Tre små ord.

Tre små ord og jeg holder pusten mens jeg står stille ved døren som ikke inviterer meg inn i den stille samtalen. Ordene som befester seg vil aldri snø igjen selv om det snør ute mellom havet og noen gamle sanger jeg brukte å høre på for lenge siden. Jeg holder pusten for å ikke miste ordene. De tre små ordene som kommer når hun bøyer seg frem og stille hvisker til katten “glad i mamma”.

Tre små ord og tiden opphører å eksistere.

foto: Vinterverket

2 responses to “Tre små ord

  1. Ann-Kristin 25. februar 2012, kl. 18:03

    det vakreste i verden…….

  2. Hilde Herigstad 25. februar 2012, kl. 21:55

    Ingenting i verden kommer opp mot akkurat slike øyeblikk! 🙂

Legg igjen en kommentar

