Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Dagen før Dagen

Jeg får vondt i magen når sommerfugler forvandler seg til digre kongeørner som slår floker i magen på en stakkar. Jeg kaldsvetter mens jeg tenker på alt jeg ikke har gjort og på at jeg kanskje har gjort feil, men nå er det ingen vei tilbake og Fjellvettregel nr.8 er ugyldig.

Det er dagen før Dagen og jeg går rundt meg selv med relevant og meningsløs informasjon løst knyttet til hverandre gjennom det jeg håper er en rød tråd som vil åpenbare seg når jeg vil trenge det som mest. Jeg drømmer om tanker, formuleringer, ord og bokstaver som perler på en snor, mens jeg oppdager en økende interesse for K2 og Annapurna og etter å ha brukt nesten en time av dyrebar tid på å se en utekstet serbisk dokumentar om K2 tar jeg meg selv i nakken og blir litt smartere før kvelden er omme. Vil det feste seg?
Jeg drømmer om Gaffa og Gud.

Dagen før Dagen er jeg full og tom på en gang. Og mens katten skriver ønskeliste til Nissen så skriver jeg min egen bak øret: “Kjære Nissen! La meg stå på eksamen! Mvh. Frk.Strømsnes”

foto: Vinterverket

3 responses to “Dagen før Dagen

  1. Lammelåret 15. desember 2011, kl. 20:22

    Oi, spennende, spennende.. lykke til i morgen!

  2. jula 28. desember 2011, kl. 15:40

    Døde du da? 🙂

Legg igjen en kommentar

