Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Tradisjoner som kan glede andre

De beste tradisjoner er de man lager selv og når vi skriver siste dag i november er det dags for den første tradisjonen som tilhører avdentstiden.

Hvert år på den 30.november bestemmer jeg meg for å gjøre noen, noen som jeg ikke kjenner, glade. Det er viktig, det er en tradisjon og jeg kjenner at julestemningen kommer snikende når jeg kjøpet et helt nytt julekort, det første for året, og skriver en vennlig liten hilsen til han eller hun som jeg ikke kjenner.

mobilfoto: Vinterverket

På Narvesen har de kaffe og kaffe er adventsgaven i år. Jeg betaler for kaffen og leverer kortet i damen i kassa med beskjed om at den neste som skal kjøpe kaffe skal få julekortet og beskjed om at kaffen allerede er betalt. Damen i kassa ser litt rart på meg. Hun tenker nok at jeg er litt på den gale siden. «Det er tradisjon», sier jeg og så nikker hun og smiler. Hun skjønner. Så går jeg min vei og håper at jeg har gledet noen jeg ikke kjenner i dag. Det er tradisjon, tenker jeg og smiler. Det er tradisjon og det er en forbanna god en. Så smiler jeg igjen og er glad for at jeg har holdt fast på denne.

mobilfoto: Vinterverket

6 responses to “Tradisjoner som kan glede andre

  1. barnebibliotekaren 30. november 2011, kl. 19:45

    For en genial tradisjon! Den der tror jeg jammen jeg har lyst til å adoptere 🙂

  2. Ina Marita 30. november 2011, kl. 21:10

    Så snill du er, Kristin (tommeln opp)! 😀
    Hadde alle vært så gode, hadde nok ikke verden vært en bedre plass – men alle hadde ihvertfall fått gratis kaffe 😉

  3. Malin 1. desember 2011, kl. 12:50

    Åååå, så kjekt. Denne har jeg lyst å adoptere.

  4. ca.strømsnes 1. desember 2011, kl. 16:44

    Takk takk:-)

    Det er bare å adoptere. Kanskje det blir meg som får gratis kaffe til neste år;)

  5. Pingback: Julegledetradisjon « Vinterverket

Legg igjen en kommentar

