Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Visa om kontoutskriften

Kontoutskrift. Kontoutskrift er det kjipeste jeg vet så jeg lar konvolutten med vindu ligge og godgjøre seg litt før jeg åpner den.

Ved første øyekast ser alt egentlig ganske så greit ut og vi er i rute på tur opp og på tur ned frem til jul. H&M? Hmm, hva har jeg handlet på H&M? Tenke, tenke, tenke.. Åhh, jo det var da jeg skulle finne meg en ny vinterjakke og endte opp med en nydelig strikkejakke, en bukse og en tunika til hun som er minst. Hun hadde sikkert bruk for det, tenker jeg mens jeg funderer på hvor den strikkejakken egentlig er. Sikkert i barnehagen og så blar jeg videre. Cubus? Den husker jeg. Det var da jeg kjøpte meg en ullgenser. Eller? Tenke, tenke, tenke… Det var da jeg skulle kjøpe meg en ullgenser og forlot butikken med to søte pysjamaser med ører på. Den ene er grønn og den andre er brun. Hun ler høyt når hun har dem på og så bruker hun lang tid på å sovne fordi hun sitter i senga og leker med ørene som sitter fast i foten. Det var et godt kjøp.

foto: Vinterverket

Resten av kontoutskriften synger på samme visa. Skulle kjøpe ny lue. Endte opp med to ullbukser og en kul t-skjorte til hun som er minst. Skulle kjøpe votter, nye underbukser, kanskje litt sminke og en bok. Endte opp med enda en kjole, fleecebukse, hårstrikk med gule hjerter på og en bok om Ludde. Er det slik det er å være mamma? Jeg tror det og kontoutskriften er enig. Jeg bretter den sammen og logger på nett. Internettet må være et bra sted for en mamma som alltid ender opp med å handle til hun som er minst istedenfor til seg selv.

Første stopp: H&M. Jeg må ha lue, votter, ullgenser, ullsokker, kanskje en bukse og litt undertøy. Skal bare kikke litt på barneklær først…..

8 responses to “Visa om kontoutskriften

  1. Lammelåret 7. november 2011, kl. 19:32

    Og det som frister mest av alt er babytøy!
    Litt dumt når minsten overhode ikke er liten lenger, men men

  2. Anette 7. november 2011, kl. 20:20

    Er du sikker på at du ikke har åpnet min kontoutskrift? He, he, velkjent problemstilling det der gitt 🙂

  3. mormor 8. november 2011, kl. 08:50

    Er det ikke slik det er?
    Man skal kjøpe noe, men kommer hjem med noe helt annet.

    Ha en flott dag 🙂

    • ca.strømsnes 9. november 2011, kl. 22:53

      Det er ofte slik det er, ja, sukk…. Men det er jo så utrolig mye fint og det er langt morsommere å kjøpe noe annet enn det man hadde planlagt. Og særlig til de som er minst;)

Legg igjen en kommentar

