Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Halloween? Huff og huff!

“Halloween? Huff, nei vi feirer ikke slikt. Liker ikke alle disse nymotens tingene vi drasser inn fra USA”. Hun rister oppgitt på hodet mens hun fortsetter å fordype seg i sin nyinnkjøpte iPhone. Jeg smiler og ler stille for meg selv. Hun ser opp og ser rart på meg og så fortsetter hun å trykke på telefonen mens hun forteller meg om hvor fantastisk telefonen er. “Jeg simpelheten elsker iPhone”, sier hun. Det er like før hun klapper i hendene over denne fantastiske oppfinnelsen. “Er ikke iPhone fra USA?”, spør jeg forsiktig. Hun nikker, smiler og når kaffen er kald bryter vi opp.

“Huff, jeg må skynde meg hjem for å slå av utelyset så vi slipper å få unger rekende på døra i kveld. Huff, Halloween! Strekkelig tradisjon fra USA dette med Halloween”. Hun sukker og så fortsetter hun å taste på telefonen. “Kanskje vi skal stikke innom MacDonald`s for å få oss litt mat først?“ «Jo da, det kan vi godt», svarer jeg. Hun sender en melding til mannen om at han må skru av lyset i tilfelle hun blir sen. “Halloween. Huff, det er så skrekkelig med disse tingene vi drar inn fra USA, altså“ Hun rister på hodet og så plinger det inn en melding fra mannen. Han er rask å svare, tenker jeg og så sier hun: “Iphone. Hva skulle man gjort uten oppfinnelser fra USA?”. Hun smiler fornøyd.

foto: Vinterverket

5 responses to “Halloween? Huff og huff!

  1. Lammelåret 31. oktober 2011, kl. 21:15

    Denne likte jeg godt!
    Det er utrolig at hun ikke så sammenhengen når du stilte spørsmål som du gjorde.

  2. Liv-Inger Resvoll (@livinger) 31. oktober 2011, kl. 22:49

    Fantastisk! Fornektelse kalles det. 🙂

  3. mumra 1. november 2011, kl. 18:10

    Begge deler stinker. 🙂
    Men størst sjanse for at Halloween forsvinner før iPhonene..?

  4. mormor 3. november 2011, kl. 08:12

    USA = landet vi liker å snakke stygt om. 😆
    Ha en god dag 🙂

  5. mormor 5. november 2011, kl. 05:43

    Sånn for å si det:
    Ha en fin helg 🙂

Legg igjen en kommentar

