Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Alarmen går

Titta här står en manick som ser rätt konstig ut. Det är en jättestor mojäng med en förnicklad strut
Här är kugghjul och propelrar så vitt jag kan se Kanske du kan vara så hygglig och förklara vad det är?

“Heisann, det er Frøken Strømsnes som ringer. Du, jeg har en brannalarm som piper og….”
“HVA? Når den piper så brenner det!”
“Nei, nei, nei. Den bare piper. Det brenner ikke”
“Om den piper så brenner det! Du må ringe brannvesenet”
“Nei, den piper bare. Den gjør ofte det og jeg får ikke slått den av”
“Men kjære vene! Du må ikke slå den av når det brenner. Du må gå ut og varsle de andre som bor der. Jeg skal ringe brannvesenet. Hva er adressen?”
“Men det brenner ikke. Det piper bare og den er seriekoblet til de andre leilighetene så jeg får ikke slått den av eller tatt ut batteriet. Hva skal jeg gjøre?”
“Ikke gjør noe. Gå ut på trappa og vent. Jeg ringer brannvesenet nå”
“Ikke ring dem! Jeg sier jo at det ikke er brann. Hører du ikke at det piper? Jeg blir gal!”
“Jo, jeg hører at det piper. Ser du noe røyk eller flammer”
“Kan ikke se verken røyk eller flammer. Tror det er fordi det IKKE er brann! Det er bare piping i alarmen”
“Når det piper så brenner det. Jeg ringer nå. Gå ut på trappa og vent du”

PIIIIIIP PIIIIIIP

“Hei, er det brannvesenet? Jeg skulle bare melde fra om en falsk alarm i…….”

Den går hit, den går dit, den går runt en liten bit. Den startar på ett kick, det är en makalös manick

6 responses to “Alarmen går

  1. Liv-Inger Resvoll (@livinger) 1. september 2011, kl. 09:34

    Hihi, kommunikasjon er krevende. 😉

  2. Lammelåret 1. september 2011, kl. 16:25

    😀 hehe.. er det mulig?!

  3. Hilde 1. september 2011, kl. 19:57

    Jøyemeg som enkelte mennesker bare låser seg….. 🙂

Legg igjen en kommentar

