Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Mitt lille land er fylt med store mennesker

Når lyset gikk ble det helt stille mens samtiden skilte seg ut fra fortiden og ble risset inn i hus, kropper og i tanker av form og bevegelse. Knuste hjerter henger i masker på ustø ben som balanserer på kanten av noe vi ikke helt vet hva er.

foto: Vinterverket

Mitt lille land rommer store ledere. Store ledere som tar grep, som viser medmenneskelighet og som stiller seg først i rekka for å vise vei ut av mørket. Det de kranglet om betyr plutselig ingenting når de står samlet på tvers og slår ring rundt oss alle. Rundt dem som har fått sine hjerter knust og som må spise hverdagen med teskje i et håp om å få den tilbake.

Mitt lille land er fylt med store mennesker. Store mennesker som stiller opp og som slår ring når lyset blir borte og det kun er mørket igjen når vi dukker under for å få puste når alt er tomt og hjertet er knust. Mitt lille land er fylt med omtanke, omsorg, varme hender og tanker som klarer å forflytte seg fra det vi kranglet om i går til der vi står samlet i dag. Det vi kranglet om betyr plutselig ingenting for vi står sammen når det gjelder når vi legger alt annet på is mens vi åpner våre hjerter til alle som trenger det. I mitt lille land er vi her for hverandre.

Jeg er stolt av mitt lille land. Sammen skal vi finne veien tilbake.

5 responses to “Mitt lille land er fylt med store mennesker

  1. Nina C. 26. juli 2011, kl. 13:42

    Utrolig fint skrevet! ❤

  2. Gjertrud 26. juli 2011, kl. 20:09

    Du skriver alltid veldig fint, du 🙂
    Takk for denne teksten, det gir en slags ro å finne andres ord når egne ikke strekker til, (eller er blitt borte).

  3. Jonna 27. juli 2011, kl. 19:22

    Så flott skrevet! Jeg er så stolt av vårt lille land og som du sier,våre store ledere. Jeg er så utrolig stolt av Jens Stoltenberg som greier å lede oss på kjærlighetens vei,istedet for å velge den enkleste;hatets vei. Jeg er så stolt av hvordan vi kan gråte sammen,trøste sammen og være der sammen..uten en gang å kjenne hverandre. Jeg er så stolt av lille,store Norge,fordi vi ikke lar monsteret vinne. Jeg kjente ingen som døde,men hjertet mitt blør for de alle. Jeg har grått hver dag siden det skjedde,men ser på måten vårt lille land verner om hverandre,at dette skal vi greie. Vi skal greie å komme oss videre, og aldri glemme de rosene som alt for tidlig ble plukket. ❤

  4. Malin 30. juli 2011, kl. 20:44

    Nydelig (Som alltid)

Legg igjen en kommentar

