Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

En pust av sommer

Det banker, det bruser, det prikker og det gjør vondt når det varme glir over i kaldt som fosser gjennom blodet som fryser på kokepunktet når vi smiler frosne smil som stivner i tidligere latter som nesten bobler over i såpebobler på tundra i solskinn og varme. Jeg slutter å tenke når alt går i sakte film under, over og ved siden av den verden jeg var en del av for to minutter siden når nervesystemet fungerte som det skulle. Jeg svever. Jeg er vektløs. Jeg flyter i stillestående vann og jeg er glad selv om jeg har tatt meg vann over hodet i et forsøk på å være fryktløs når jeg gisper etter sola med kulde i pusten og isvann som fletter seg sammen med fregnene på armene.

Jeg puster sommer ved det klare vannet etter årets første bad.

foto: Vinterverket

3 responses to “En pust av sommer

  1. ca.strømsnes 20. juni 2011, kl. 10:04

    Var noe kaldt, men jeg overlevde;) Puh!

Legg igjen en kommentar

