Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Nordens Evenskjer vs. Terratorium

Det er 2 år siden sist jeg var på kamp i godt lag på den gamle brygga og etter å ha levd i baby-bobla i over 1 år er jeg noget bekymret over tilstanden fordi hjernen min som krympet i tredje trimester aldri har vokst seg tilbake til normal størrelse og jeg er redd jeg vil komme til kort selv om jeg er bredere enn før.

Sør-Urbania stiller med det raskeste laget, men vi satser alle på å vinne den gjeve premien med potten, heder og ære. Så jeg bruker dagene til å lese meg opp på siste nytt av året mens jeg innerst inne håper at det kommer spørsmål om mme, bleier, hvem som sa at hun hadde Palestina-blond hår, om babyer er vanntette og hvem som bor i Louise gate 2 og som har en bror fra i fjor, men jeg vet at sjansen for slike spørsmål er små og jeg angrer dypt på at jeg ikke så Grand Prix i år. Tipper det kommer noen spørsmål om det og om stuepiken og sjefen i New York. Hva var det han het?

Nord-Urbania, eller “Nordens Evenskjer” som det også er kjent som, og Sør-Urbania er stadig i krig med hverandre og skulle man være så uheldig å kalle en sørurbaner for en nordurbaner kan man risikere å bli dømt til livsvarig programutvikler for Playstation Network med jordbærplukker-lønn. Sør-Urbania som egentlig skulle hete Ny Hammerfest heter nå Terratorium på folkemunne og begge byene hevder at de ligger på rett sia av brua. Lite vet de at det er Midtimellombygda som ligger på rette sia av begge bruene som de må over for at årets krig endelig skal avgjøres når den lokale Jimmy Olsen og hans makker inviterer til fest nøyaktig en uke etter at vi fniste og fjaset med vin og god mat i huset nesten på toppen av den lange bakken.

Nyhetene kjeder meg. Er det egentlig så viktig å vinne? Etter nok et kjapt blikk på nettavisene konkluderer jeg med at det fortsatt er viktigst å delta og kommer det noen gode bleie-spørsmål så er jeg klar til kamp. Så jeg bestemmer meg for å heller farge håret enda litt mørkere for så skjule det blonde innholdet og satse på at det fortsatt er lov å jukse litt.

Vi sees på Brygga og måtte det beste laget vinne!!

Legg igjen en kommentar

