Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Legolars – Atter en kloss

Sten for sten, kloss for kloss og grunnmuren som nesten står ferdig uten noe å bygge videre på. Opp, ned, ut, hit eller dit? Veiene deler seg og jeg biter meg selv i leppa for å finne på noe å gjenta når jeg ikke vet om jeg skal synge, danse eller bruke stegene mine til å gå noe annet i møte mens jeg tilfeldig venter.

Klossene plasseres oppå hverandre mens jeg sier navnet ditt og verden går med ett saktere. Vi har enda fire måneder igjen til resten av verden innhenter oss og byggverket må være ferdig. En plan. En uløselig fast plan som kan legge rammer rundt vinduene der lyset gir oss pusten tilbake med ord uten lyd og øyne som nysgjerrig følger med på alt som skjer når vi legger en ny kloss oppå den gamle. Jeg surrer. Surrer rundt som en hvileløs humle i sommervarmen. Jeg surrer. Drikker kaffe til frokost og har fortsatt ikke fast adresse. Hva brukes de til? Faste adresser og setninger som ikke gir noen mening.

Så vi fortsetter å legge klossene sammen og bygger det vi bygge kan. Resten vil falle jevnt fordelt på plass.

foto: Vinterverket

Legg igjen en kommentar

