Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

1 år med Lykke

Det regnet i fjor også på denne tiden når jeg fortsatt hadde 9 dager igjen. 9 lange dager , “du kommer sikkert til å gå litt til” og en hel sesong av The Wire igjen mens jeg kikket på tv, drakk kaffe og undret meg over om jeg virkelig hadde tatt meg vann over hodet. Lite visste jeg at det var min siste kveld av mitt gamle liv og at vannet kom til å gå fortere enn jeg skulle ane.

1 år har gått. 1 år med latter, gråt, sang, kos, klem, litt frustrasjon, en anelse søvnmangel, bæsj, gulp, tenner og melk over det hele. 1 år har gått fra å være baby til å bli et menneske med fem tenner, to ben å stå på og med små hender som syns det er bedre å dra katten i halen enn det er å spise brød. 1 år har gått med “puster hun?”, “fryser hun?”, “spiser hun nok?”, “har hun vondt i magen?” og utallige bekymringer som takket være Wella gjør at håret fortsatt har en annen farge enn grått mens det fortsetter å regne når 1 år har gått hånd i hånd med hjertet som vokser i takt med lykken fra i fjor som er lykken i år.

Det regnet i fjor på denne tiden da jeg hadde tre timer igjen til mine fem timer før lykken så dagens lys for første gang. Fredagslykken som i år blir lørdagslykken. 1 år har gått. 1 år med forsiktige smil som blir til store smil, gurgling som blir til rungende latter, jubel, klapping, gråt og tenders gnissel mens tiden forener seg med nå, i dag og i morgen blir lykken fra i fjor 1 år ♥

foto: Vinterverket

7 responses to “1 år med Lykke

  1. Lammelåret 15. april 2011, kl. 20:24

    Gratulerer med ettårsdag! Frister det til gjentakelse?

  2. ca.strømsnes 15. april 2011, kl. 21:18

    Tusen takk, og nja, det frister ikke helt… Neste gang går vi for hamster:-)

  3. Malin 15. april 2011, kl. 21:37

    Gratulerer med ettårsjente!

  4. Kruspersille 17. april 2011, kl. 12:30

    Hun er veldig, veldig søt! Gratulerer!

  5. langelinjer 17. april 2011, kl. 19:40

    Flott blogg:-) Morsomt å lese. Ett og annet minne som strømmer på:-)
    Han strålende påske – både du, familien, og alle leserne.

  6. Monajenten 1. mai 2011, kl. 10:09

    Gratulerer med overstått til lykketrollet:-)

Legg igjen en kommentar

