Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

So hip it hurts

Selv om man bor lengre ut på landet og sverger til fotformsko så er det ingen, jeg gjentar INGEN, unnskyldning for å ikke følge med på hva som skjer i verden og på hva som er inn, ut, opp, ned og langt vekk på trendfronten. Og med det i minne, et slunkent kjøleskap og en fersk slankekur på gang så bestemmer jeg meg for å lage linsesuppe.

Linsesuppe er trendy og jeg føler med nærmest som JLo der jeg hakker, kutter, koker og krydrer over gryta på kjøkkenet. Jeg er et trendmenneske i mitt eget kjøkken, tenker jeg stolt mens suppen tar form og farge av tomatene som blander seg med resten. Jeg er sunnheten selv. Det er nettopp det jeg er og så tenker jeg ut finurlige måter jeg kan inkludere mine suppekokkerier inn i samtalen når vi alle skal møtes i Tante Grønn-huset til lystig lag på fredag. Dette er så storslagent at jeg kan ikke la det gå upåaktet hen at jeg er et trendmenneske som lager linsesuppe. Kanskje jeg også burde Feng-Shuie leiligheten? Men så kommer jeg på at jeg ikke er noe god på høyre og venstre.

Suppen smaker som den skal med en smak av trend, funk og med en ettersmak av happening i mageregionen. Det buldrer, bråker og ulmer med store problemer innad i både høyre og venstre når jeg konstaterer at dette definitivt ikke vil gå upåaktet hen når jeg på andre timen camper på badet og så absolutt ikke føler meg som JLo. Det kniper alle veier mens jeg forbanner både linser, trender, JLo og tenker at i morgen skal jeg sverge til Lillebråk-kuren som er en skje med grøt, en tredjedel av innholdet på gulvet, en tredjedel på klærne og en tredjedel i håret, på nesen og på halen til katten.

Linsesuppe er definitivt ikke noe for meg må jeg innrømme mens svetten siler og jeg klamrer meg fast. Heretter skal jeg leve på luft, kjærlighet, venteboller og en dråpe melk i ny og ne. Jeg er rett og slett ikke klar for å være “so hip it hurts”!

One response to “So hip it hurts

  1. Lammelåret 3. mars 2011, kl. 13:38

    Det er et hardt liv, sukk.. men nå kan du si at linsesuppe, ja, det kan du lage. Det er da også verd noe?

Legg igjen en kommentar

