Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Vi skriver fredag og ringer Mo i Rana

“Heisann, det er Frøken Strømsnes som ringer. Du, jeg skulle gjerne ha avsluttet abonnementet jeg har hos dere”
“Avsluttet? Nei, nå tror jeg at du har misforstått. Det er ikke et abonnement i den forstand”
“Joda, det er det og nå vil jeg ikke abonnere på deres tjenester lengre”
“Nei, det er ikke slik det fungerer, skjønner du”
“Hmm, jeg skjønner ikke helt… Jeg har et abonnement jeg ønsker å avslutte. Det kan da ikke være så vanskelig?”

Sukk. Damen på den andre siden sukker oppgitt.

“Det er slik at du må abonnere og du kan ikke bare avslutte det sånn helt uten videre”
“Jasså, så det sier du. Men nå er det slik at jeg ikke ønsker å abonnere på NRK lengre og vil bare abonnere på TV2 for jeg ser aldri på NRK”
“Det er ikke mulig. Det er ikke som en bokklubb dette her og så lenge du har tv så må du abonnere, som du kaller det for, på NRK”
“Så det du sier er at om jeg eier en bokhylle så må jeg automatisk abonnere på Bokklubbens bøker??”
“For å svare enkelt: Ja”

Latter. Damen på den andre siden kveler latteren som tydeligvis bobler i magen og jeg kan høre latter i stereo. Er jeg på høytaleren?

“Ok, jeg skjønner. Har du forresten telefonnumret til Bokklubben? Jeg har nettopp gått til anskaffelse av en bokhylle så da må jeg vel ringe og gi beskjed”

PIIIIIIP

Nok en kjiping!

9 responses to “Vi skriver fredag og ringer Mo i Rana

  1. Marita Sørensen Solaas 18. februar 2011, kl. 12:28

    Love it! 😀

  2. Nina 18. februar 2011, kl. 12:39

    Haha – du fikk meg akkurat til å le høyt og lenge 🙂
    Love it! 🙂

  3. Pingback: Tweets that mention Vi skriver fredag og ringer Mo i Rana « Vinterverket -- Topsy.com

  4. Laila 18. februar 2011, kl. 17:55

    Herlig, jeg ler så jeg griner. Skulle gjerne ha avsluttet abonnementet mitt hos NRK jeg å. Og ikke minst hos skatteetaten.

    Ha en riktig god helg!

  5. Jeanette M 18. februar 2011, kl. 23:12

    Haha, så genialt! Digger deg 😀

Legg igjen en kommentar

