Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Hans Nya i kommuniststaten

Radioen forteller at “Hans Nya no”. Hvemforno? Hans Nya? Jeg skal innrømme at jeg aldri før har hørt om fyren, men det er sikkert både vel og bra det han gjør selv om de ikke sier så mye på den saken før de spiller en gammel slager fra 80-tallet og jeg skrur av for å forhindre mareritt om Grorudpalmer, Hammertime og Dagting i Mørket i kottet på Mindehuset som ikke ligger langt fra Universitetet i Bogen. Lurer på om Hans Nya noensinne har vært der og jeg klarer ikke helt å legge fra meg hvor han er no. Det må være noe viktig ettersom de forteller om det på radio.

Det er onsdag og jeg er lei av å være på slanking. Slanking er definitivt oppskrytt og jeg leter hele tiden etter smutthull. I boken står det at man kan leve nesten som normalt og ettersom det er helt normalt for meg å spise litt sjokolade på ettermiddagen så bør jeg nesten fortsette med det siden det er det som står i boken. Man må følge boken om man vil gjøre det riktig og det vil jeg jo. Tilfreds skriver jeg “sjokolade” på handlelista mens jeg skrur på radioen igjen der de nå kan fortelle at vi bor i en kommuniststat. Jaha?, tenker jeg og lurer på hvor lenge jeg egentlig har vært i baby-bobla for dette er noe som har gått meg hus forbi mens jeg fortsatt hadde fri tilgang på tv-kanaler, åpent internett og der jeg kunne reise hvor jeg ville. Jeg kunne sette meg i bilen og kjøre dit jeg skulle og jeg hadde fortsatt stemmerett. Jeg har fortsatt stemmerett? Og så avslutter de med å nok en gang fortelle at “Hans Nya no” og jeg tenker at det må være en stor opplevelse for Hans Nya å besøke kommuniststaten i nord. Om det er her han er no…

foto: Vinterverket

Legg igjen en kommentar

