Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Lottomillionæren

For første gang i mitt liv befinner jeg meg foran tippekassen på nærbutikken og ber om tippekort mens jeg gløder innvendig av spenning og forventninger. Jeg skal tippe Lotto. Lotto er den beste løsningen på alt har jeg funnet ut og om jeg bare vant litt, noen hundretusen, så ville jeg kunne klare å betale ned studielånet, reise på lang ferie med Lillebråk, dele litt med familie og kjøpe ny sofa. Åhh, som jeg gleder meg til ny sofa. Jeg har allerede vært å kikket på noen på nett som ville passet så perfekt i huset ved sjøen. Ny sofa må man ha når man vinner penger i Lotto. Og ny bil, kanskje? En ny bil koster, tja, rundt trehundretusen? Så da må jeg vinne minst femhundretusen og da kan vi like gjerne gå opp til en million.

En million er en passende sum. Da kan jeg kjøpe ny bil, ny garderobe, betale ned studielån og invitere alle jeg kjenner til en fantastisk fest med masse god mat og champagne. Og kanskje det blir penger til overs til en sydentur, ny vaskemaskin og et kult maleri fra Nina Sunde som jeg alltid har ønsket meg og som vil stå perfekt til den nye sofaen jeg skal kjøpe meg. En million minus førtitusen i studielån, minus bil på trehundretusen, garderobe til, la oss si, hundretusen og stor fest vil komme på rundt femhundretusen. Da har jeg bare femhundretusen igjen. Hva får man for femhundretusen i våre dager?

Så var det hus da. Jeg har en stor drøm om å kjøpe hus. Hvor mye kan et hus koste i Midtimellombygda? Rundt 2 millioner, tenker jeg slukøret og plutselig føler jeg meg så fattig med mine stusslige 1 million i Lottopenger. Jeg må satse mer og spille på Viking Lotto også. Om jeg vinner jackpot på alt så vil jeg har råd til alt jeg trenger og som er å anse for en nødvendighet i hverdagen, tenker jeg mens maskinen plukker ut vinnertallene for meg. Jackpot, here I come!!

foto: Vinterverket

8 responses to “Lottomillionæren

  1. Pingback: Tweets that mention Lottomillionæren « Vinterverket -- Topsy.com

  2. ca.strømsnes 21. januar 2011, kl. 12:19

    Takk, Joakim, og god helg:)

  3. Sol-Angelica 21. januar 2011, kl. 23:43

    Neeeei. Jeg skal ha jackpot, du kan få den neste store – så får jeg denne (:

  4. ca.strømsnes 23. januar 2011, kl. 09:18

    Den gikk nok til deg ja, Sol-Angelica, for jeg fikk bare 5 rette og det var egentlig det jeg håpet på så jeg slipper alle problemene ved det å være millionær.
    Hehe;)

  5. Pingback: Det Store Høstlotteriet « Vinterverket

Legg igjen en kommentar

