Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Erru idiot du’a?

Blink, blink, blink. Komfyren min er offisielt ødelagt når det lille lyset slutter å blinke og resten er dødt. Blink, blink, blink! Jeg trykker nok en gang på knappen. Det blinker i det lille røde lyset og så går alt i svart. Åhh! Sult og død komfyr er ingen god kombinasjon. Blink, blink, blink!!

“Hei, dette er Frøken Strømsnes som ringer. Jeg leier hus gjennom dere og nå er komfyren ødelagt. Det skjer ingenting. Den er død!” Kanskje ikke min beste telefonsvarerbeskjed til megleren, men jeg er sulten og irritert. Trykker igjen på knappen, lukker øynene og ber om at komfyren på mirakuløst vis skal ha fikset seg selv. Det har den igjen ikke gjort. Blink, blink, blink. Det blinkende lille lyser går meg på nervene mens jeg ringer lillebror som kan det meste om dupeditter som ikke vil virke, men han kan ikke så mye om blinkende komfyrer og sier at han skal sende meg numret til en som kanskje kan. Blink, blink, blink! Kanskje komfyren har skjønt at jeg er på slanker`n og nå vil ha meg til å leve utelukkende på grønn te og ukokte grønnsaker. Dustekomfyr! Blink, blink, blink.

Huset ble bygd av noen som var mester på dette og er de mester på hus så er det sikkert også mester på komfyren som er bygd inn i huset, tenker jeg. Blink, blink, blink. Det blinker i tak med ringesignalet i telefonen som raskt blir besvart av en mann i andre enden. Han er litt usikker på dette med blinking av røde små lys og må forhøre seg litt.

Ti minutter senere sitter jeg på gulvet som en avblomstra marmeladebusk og sier til henne som ligger ved siden “vi er like smart du og jeg selv om du bare er 9 måneder” mens mobiltelefonen blinker på utgående sms til lillebror “Søstra di er offisielt en idiot. Det var barnesikringen som var på” Blink!

Legg igjen en kommentar

