Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Blåsmurfens tale

Godt nytt år! Godt nytt år, for helvete! Jeg skal gi deg godt nytt år. Helvete!. Punktum.

Den første dagen etter at vi har stått sammen og jublet til lyden av rakettene og forsøkt å fange dem med fingrene gjennom glassruta med frost våkner vi til trang hjelm, snøhette og tette kanaler. Alt som i går var såpebobler og glitter er med ett forvandlet til bomull som sitter fast i alt sukret vi dyttet i oss i løpet av syv dager og ingen ting virker for i løpet av natta har kroppen gravd seg ned i tide og bilen er blitt erstattet med en stor haug med snø som vi hadde bestilt, men ikke inngått noe byttehandel på og nå er bilen sammen med veranda, vett og vilje blitt borte over natta. Godt nytt år!

Sheriffen bryr seg ikke nevneverdig om biler som har blitt byttet inn for snø så når bena til en viss grad føler for å forflytte seg fra noe annet enn til kaldt og varmt som resten av kroppen tar de på seg sko og lurer meg med ut. Til knes i snø og bom fast. Snørret renner, hosten følger på og der står jeg midt i snøhelvete og griner. Helvete! Godt nytt år!

Snøpatrulje 1 forbarmer seg over meg og kommer til meg unnsetning med traktor, skufle og kjøreferdigheter. Jeg er fri! Snørra renner fortsatt, men jeg er fri og bilen er byttet inn mot meter med snø. “Du kan beholde snøen”, sier jeg til den andre siden av veien og nyser før vi drar avgårde til butikken. Det var morsomt så lenge det gikk nedover, men nå kan det bare gå oppover noe det også gjør fortere enn jeg hadde tenkt og på en helt annen måte enn planlagt når hun sier “åhh, så du er gravid igjen”. Jeg har sett henne før, men vet ikke helt hvem hun er. “Nei, jeg er bare tjukk. Det er du også ser det ut til”, svarer jeg. Godt jævla nytt år!

Etter fem dager som emo-sutrende-blåsmurf har jeg brukt opp kvoten min for 2011. Jeg tar sats, lukker øynene og vet at det er bare en ting å gjøre. Når alt er blått så bytter man ut det blå med rødt og grønt. Da blir alt straks så meget bedre!

Godt nyttår! Punktum.

foto: Vinterverket

3 responses to “Blåsmurfens tale

  1. Stein Roar Eriksen 4. januar 2011, kl. 22:25

    Godt nyttår 😀
    Feber og fedme her også 😛 Vi kan jo alltids håpe på 2012

  2. ca.strømsnes 4. januar 2011, kl. 22:33

    Godt nyttår:)! Og på den positive siden, sånn for å slå et slag der også, så kan influensa føre til ufrivillig slanking og det kan man like;)

  3. Sonic nurse 5. januar 2011, kl. 12:56

    Godt nytt år! Jeg har funnet nye grå hår hver dag i 2011 og skibuksa er trangere enn i fjor! Jippi!! God bedring!

Legg igjen en kommentar

