Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Vi åpner luke nr.24 og får » klementiner, appelsiner, kongerøkelse, snø, latter, sjokolade, varme smil og hemmeligheter innpakket i glitter med små lapper på» i gave

Vi sover lenge og spiser frokost i senga mens jeg forteller om julen, nissen og om den vesle bjørnen og den vesle tigeren som skulle reise til Panama, for Panama luktar som bananer, men som ombestemte seg og heller tok reisen til julestjernen sammen med Sonja og de tre nøttene til Askepott. Når fantasien min tar slutt står vi opp sammen med katten som allerede har vært og snoket på noen av pakkene i løpet av natta mens det snødde ute og ovnen var slukket i tilfelle vi skulle få besøk gjennom pipa. “Nissen kommer i kveld”, sier jeg til henne mens hun leker med sjokoladepapir og hybelkaniner med nisseluer på. Her om dagen lærte jeg at Jesus er sønnen til julenissen, men jeg forteller henne ikke om det. Kan ikke begynne den første juleaften med å forvirre det stakkars pikebarnet. Jesus kan vi ta senere for i dag feirer vi at sola snur, at vi har hverandre, at vi har familie og gode venner, at vi har julestjernen og en god porsjon med fantasi, latter og glede. I dag er det bare glede! Og når hun sovner midt i reisen lener jeg meg tilbake og minner meg selv på at jeg er heldig, jeg er lykkelig og at jeg gleder meg til jul. Jul. Det smaker som klementiner, appelsiner, kongerøkelse, snø, latter, sjokolade, varme smil og hemmeligheter innpakket i glitter med små lapper på. Den minste er til henne og inneholder det største.

♥ Ꮆod Ꭻul ♥

foto: Vinterverket

Legg igjen en kommentar

