Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Vi åpner luke nr.13 og får «aldri nöjd» i gave

– Jeg har så skrekkelig vondt i hodet i dag
– Ikke verre? Jeg har nesten ikke sovet i natt og hodet mitt er helt ødelagt etter alle bekymringer om regninger og lite penger, svarte hun
– Dere har i alle fall to inntekter. Jeg har bare en, sa hun og ristet på hodet
– Men du har bare en husholdning. Vi har to og dessuten så sliter jeg i forholdet mitt, sa hun oppgitt
– Vel, jeg er alenemor, parerte hun fornøyd
– Det er verre å være alene i et forhold og jeg er syk i tillegg, sa hun
– Jeg har nedsatt hørsel og en ødelagt menisk, slengte hun tilbake
– I forrige uke fant de noe på en blodprøve og det er mulig at jeg har kreft

– Jeg har hatt ubeskyttet sex. Har kanskje HIV, spyttet hun ut mellom ujevne fortenner
– Jeg har fått konstatert Ebola, sukket hun mens de begge gikk ut i gata uten å se seg for. Da kom bussen……

foto: Vinterverket

2 responses to “Vi åpner luke nr.13 og får «aldri nöjd» i gave

Legg igjen en kommentar

