Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Vi åpner luke nr.10 og får «flere voksenpoeng» i gave

For første gang siden jeg ble innlemmet i “Strømregningens venner” betaler jeg i tide, i motsetning til mitt forrige jeg som ofte betalte i utide og havnet i trøbbel, og kan noterer nok et Voksenpoeng i boka. Nå har jeg mange, tenker jeg og med ett føler jeg meg så voksen.

Jeg begynte på fem poeng for leilighet, bil, hund, strykebrett, hund og rødvin (jeg er fortsatt noe usikker på rødvin gir voksenpoeng, men jeg tror fortsatt at man er voksen når man liker rødvin i små mengder og uten nachspiel). Hunden er borte og strykebrettet har ingen snurten av siden juledukfadesen i fjor, men strømregninga og det at jeg nå er stolt medlem av en “syklubb” med jevnlige “middagsselskaper” gir store pluss i boka sammen med hageredskapene som står i boden, spisestuen (som riktignok er fra Jysk, men en spisestue er en spisestue) og det at jeg stadig snakker om å ta opp strikking burde gi minst et halvt poeng. Jeg ser Gullrekka på NRK hver fredag, vasker badet to ganger i uka, spiser grønnsaker med jevne og ujevne mellomrom, har investert i nok en duk som passer til alle anledninger og jeg setter opp lilla lys i adventstaken som merkelig nok har fem armer, men det er sikkert fordi det er et lys til hver søndag og et ekstra til juleaften. Ja, slik må det være, tenker jeg når jeg stolt setter staken i vinduet der alle kan se den. Nr.11 er et møblert hjem med baby der vi bruker støvler i regnvær og selv om jeg ikke har støvsuger så henger jeg ut alle dynene kun fordi det er herlig kaldt i lufta når jeg bare er en rakfiskelag-invitasjon fra full pott.

Før det hele virkelig tar av drikker jeg en stor slurk med Eventyrbrus, logger meg på Facebook og poster nok en uintelligent status med hjerter. Masse hjerter for helvete ♥♥♥♥♥

Legg igjen en kommentar

