Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Vi åpner luke nr.6 og får «midlertidig ute av drift» i gave

“Nå, har du vært å gjort noe du ikke kan, igjen?”, spør han og tillater seg selv å trekke på smilebåndet et øyeblikk. Jeg rødmer, men må ærlig innrømme at jeg i oktober forsøkte å bytte dekk på bilen, noe som ikke gikk slik det skulle og som, ifølge de fleste, fornøyelig føyer seg inn i rekken over ting jeg ikke kan når jeg må ringe naboen for assistanse. Det er mandag 6.november når jeg sitter på et alt for rotete kontor og er “midlertidig ute av drift”, nummeret før AFP og klar for amputasjon når som helst. Jeg er invalid og mangler bare heismusikken til etasjen reservert for de ubrukelige.

“Ammer du?”. “Nei”, svarer jeg og gjør meg klar til enetalen om “The No Milk Today Society”, men han er ikke interessert, sier det er bra og gir meg en resept på noen gjennomsiktige kapsler med hvite kuler inni som kommer med pakningsvedlegget som forteller meg at det kan være forbundet med en liten økning for slag. Pakningsvedlegg har ofte den effekten så jeg forebygger ved å unngå å lese resten og svelger kapselen hel.

Det er 6.desember når jeg tar sjeen i en annen hånd og blir erklært: “Midlertidig ute av drift”.

foto: Vinterverket

2 responses to “Vi åpner luke nr.6 og får «midlertidig ute av drift» i gave

Legg igjen en kommentar

