Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Snäll och kanske lite dum

Mens jeg har vært opptatt av hvilke bleier som er best, hvem som har avtale med hvem, hvorfor man bruker kuldekrem, størrelse på luer, snørr og hvordan man egentlig gjør det når man skal pusse tennene på Lillebråk så har verden gått meg hus forbi når jeg oppdager at det finnes noe som heter iPad mens jeg surfer etter iPhone3 som visstnok nå heter iPhone4 og koster mer enn jeg kan spare på bleieavtaler og billige glass fra nærbutikken. iPad? Et etter annet sted mellom zinksalven og fruktmosen datt jeg fullstendig av lasset. iPad? Det er dags for å gjenoppta kontakten med min gode venn Herr Google og etter noen kjappe samtaler er jeg fortsatt like klok. Er det en datamaskin og hva er Wikileaks?

Jeg havner som vanlig på ville veier og tok feil i svingen. Der treffer jeg på Wikileaks som har en nettside som sikkert er utrolig interessant for den kommer jeg ikke inn på. Hadde jeg bare hatt en iPad. Den kunne nok fikset sakene, tenker jeg, mens jeg for andre gang i løpet av samme kveld samtaler med Herr Google på det andre øret. Han forteller at det er visst noe med å kaste dritt om hverandre, sladring og om å fortelle hemmeligheter man helst ikke vil at andre skal vite og da skjønner jeg mer. Wikileaks er det gode, gamle, bygdedyret og man burde holde seg unna den slags om man fortsatt vil ha et godt forhold til sine naboer. Jeg lurer litt på hvem det er som er så dum at de sladrer til bygdedyret, men kanskje det de forteller er sant og at bygdedyret egentlig er en slags sannhetssentral.

Hagemonsteret i Meierihagen - av Sigrid & Sondre

foto: Vinterverket

Dette blir rent for mye av det gode og hodet mitt, som allerede er fylt opp med ting uten parabener og BPA, og jeg trenger en pause. Det er alltid tid for å oppdatere seg om epleting, lekkasjer og den slags senere.

Mye senere….

(bildet: Hagemonsteret i Meierihagen – en original av Sigrid & Sondre)

One response to “Snäll och kanske lite dum

  1. Pingback: Tweets that mention Snäll och kanske lite dum « Vinterverket -- Topsy.com

Legg igjen en kommentar

