Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Luftslottet AS

Jeg registrerer at normalen innenfor min aldersgruppe, som nå er mellom 30 og 45 (!) ifølge panel.no, er å ha ektefelle eller samboer og minste felles multiplum for dette er at man først må ha en kjæreste. Sukk, jeg aner hardt arbeid og er det noe jeg ikke er spesielt glad i så er det hardt arbeid. Kanskje på tide å dra frem Jonas? Jonas og jeg har vært sånn av-og-på-kjærester i mange år og han har en tendens til å dukke opp når man minst venter det og redde meg ut av enhver kinkig situasjon. “Jeg bare vet når du trenger meg”, sier Jonas og jeg slapper av. Trenger verken å barbere legger eller jobbe hardt når Jonas er i omløp og nå er det lenge siden sist. Jonas er absolutt den beste å ha i en krisesituasjon.

“Så, hva gjør Jonas da?”, spør de og jeg svarer noe ullent at han driver med import og eksport. Sannheten er at jeg får ikke helt tak på hva det er Jonas driver med, men det er noe viktig. Så viktig at han ofte er på reiser når vi blir invitert på fest og han har sjelden mulighet til å delta på familiesammenkomster. “Han reiser mye, han Jonas”, sier de og da nikker jeg litt sørgmodig og svarer at “ja, han gjør det, men det er viktige saker” og når noen setter spørsmålstegn ved det han driver med så sier jeg med en selvsikker mine at “det sier Jonas og han har høyere utdannelse, vet du”. Jeg vurderer ofte å slenge på en doktorgrad, men det vil kanskje bli for mye av det gode? De sier ingenting og gleder seg til å møte ham.

Innimellom gjør vi det slutt, Jonas og jeg. Kan fort bli slitsomt med all reisingen og det at han er så mye borte. Og noen ganger, men ikke så ofte som jeg skulle ønske, så møter jeg noen som er litt bedre og litt mer levende og da går jeg for det. Levende er bra og når man er i 30-til-45-års-boksen så er åndedrett viktigere enn noe annet når folk begynner å lure på hva en sånn kjekk kar som Jonas egentlig gjør sammen med meg. Det lurer jeg også på og når vi gjør det slutt så orker jeg ikke å snakke noe mer om den saken. Er best å forholde seg rolig, behersket og ikke vise antydning til sårbarhet. Jonas er en dritt! Ferdig med den saken.

Å være adm.dir. for Luftslottet AS er hardt arbeid og jeg hater hardt arbeid. Kanskje det er på tide at jenta i 30-til-45-årsboksen legger ned litt mindre arbeid i fantasi og litt mer i virkeligheten. Da jevner det seg ut og søndagene blir litt kortere.

Legg igjen en kommentar

