Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Feieren fra Stange

Tirsdag kommer med Sint Dame fra Stange som lurer på hvor i helvete jeg blir av! “Du skulle vært her i forrige uke og NÅ er det faen meg på tide at du kommer og feier!”, roper hun i telefonen før jeg har fått morgenruff ute av øynene og ser meg selv i speilet med en lekker 80-talls-sovesveis. “Hæ??” sier jeg, skvetter litt vann i ansiktet og graver i hukommelsen. Skal jeg feie? Hvem, hva, hvorfor? Og så kommer jeg på det. Hun har faktisk ringt før, jeg har poengtert at hun har ringt feil og så ringer hun opp igjen. Vi har visst havnet i en ond sirkel, damen fra Stange og jeg.

“Du har fortsatt ringt feil”, sier jeg og minner henne på at feieren har -49 til slutt, jeg har -18, og hun er enig i det for det er det som står i skrivet hun har fått og nå ringer hun igjen fordi hun er jævlig lei av å vente på at jeg skal komme.
“Men jeg har ingenting med feiing å gjøre…”. Jeg kjører samme regla som i går, men det synker visst ikke inn for jeg har jovisst noe med feiing å gjøre. Det står i skrivet og skrivet er visstnok Den Hellige Bibel for Sint Dame fra Stange. “Så, når kommer du?”

Jeg kjenner at jeg er trøtt, sugen på kaffe og babyen er sugen på mat. Det er alt for tidlig til å krangle med sinte damer fra Stange. “Har du fastmontert stige?”, spør jeg. Nei, det har hun ikke. “Vil det være et problem?” “Ja, det er nok det. Uten fastmontert stige kan vi ikke komme”. “Åhh, det var dumt”, svarer hun og er langt mildere i stemmen. “Du får ordne det og ringe tilbake, men da må du ringe på -49 numret for nå går jeg på ferie”

Adjø.

One response to “Feieren fra Stange

  1. Malin 27. oktober 2010, kl. 20:01

    hehe;) Jeg ble oppringt av en fyr fra Hønefoss som hadde funnet førerkortet mitt. Tingen er bare at jeg 1. Ikke har førerkort og 2. aldri har vært på hønefoss. Men, han nektet å høre. Het jeg ikke xxx kanskje? Joda. Ja, da var det riktig, jeg måtte bare komme å hente det for han hadde ikke tid til å gå på posten. Jeg fåreslo at det kanskje tilhørte en annen med samme navn. Da ble han ganske sint. Han hadde faktisk ringt 1881 for å få nr. mitt, og det var ganske dyrt å ringe dit. Jeg hadde bare å komme å hente det «jævla førerkortet».

    ca.strømsnes:
    hahaha!!! fantastisk:)

Legg igjen en kommentar

