Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Om å gjøre alt det andre når man ikke vil gjøre det man burde ha gjort

Jeg trodde faktisk at det var nok å eie en trimsykkel og at man i regi av dette ville bli tynnere. Det stemte ikke helt. Det viser seg at man faktisk må bruke trimsykkelen for at den skal ha noen effekt. Hvor sto det i bruksanvisningen??

Moter meg opp fra sofa og tar sikte på sykkelen. Skal bare tømme oppvaskmaskinen og kanskje tørke av benken. Best å sette på en maskin med klær, koke litt kaffe og skrive handleliste når jeg først er i siget. Så sykkel.

Ohh! Frasier på tv! Det er lenge siden jeg har sett. Skal bare se litt , sånn ytterst på stolen, og så skal det sykles etter at jeg har vasket badet, kostet snø av veranda og skiftet bukse. Kan ikke sykle i olabukse, tenker jeg mens jeg rydder i kleskurven og leter etter en treningsbukse. Tømmer vaskemaskinen, henger opp klær og tar en kaffepause. Skal bare sjekke mail og så er det på med treningsbuksa. Interessant program på radio? Jeg kan ikke høre skikkelig hva de sier og sykle samtidig. Det varer sikkert ikke så lenge så jeg kan høre det ferdig først. Det er viktig å følge med i samfunnet!

Rydder bort kaffekoppen, renser kaffetrakteren, skriver kaffe på handlelista og vasker gangen. Finner en bok jeg burde ha lest, legger frem rene håndduker og koser med katten. Katter trenger omsorg de også så det må jeg ta meg tid til. Litt kos og så trim. Bærer inn siste rest av veden, skifter på senga, lufter, fyrer, vanner og synger til en radiovennlig låt. Den minner meg om mormor. Jeg burde kanskje ringe henne? Ja, det burde jeg. Ringer mormor, drikker litt mer kaffe og skravler om vær og vind. Utrolig koselig er det og jeg har ikke noe lyst til å legge på. Men til slutt må vi avslutte med god helg og kjør forsiktig. Sånn, nå er det trim og sykkel. Og der våknet Lillebråk. Huff, det var dumt. Da rakk jeg ikke å sykle i dag heller. Jaja, man kan ikke rekke alt hver dag……

2 responses to “Om å gjøre alt det andre når man ikke vil gjøre det man burde ha gjort

  1. Monajenten 25. oktober 2010, kl. 23:18

    Du skriver helt fantastisk bra! 🙂

    ca.strømsnes:
    tusen takk, Mona:)

Legg igjen en kommentar

