Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Torsdagstrøbbel

Det er siste torsdag i september når jeg tar skjeen i en annen hånd og bestemmer meg for å gi tran en ny sjanse. Hun ligger pent på plass i vippestolen og smekken er på. Jeg er utstyrt med vernebriller og er klar til dyst.

Hodet litt bakover og jeg fører skjeen pent til munnen som i forventning åpner seg, lukker seg og igjen åpner seg for å rikosjettere væsken videre. Jeg tørker vernebrillene og gjentar prosedyren. Armene veiver i alle retninger, skjeen ligger under bordet og mine fine gardiner har fått et aldri så lite oppløft med gule sirkler. Jeg tar ned gardinene, legger dem i bløtt, finner en ny skje, skifter t-skjorte og pusser vernebrillene. Pauser med en kopp kaffe.

Med rene klær og ny skje på plass vipper jeg stolen litt lengre bak mens jeg blir blendet av sola pga. av manglende gardiner. Jeg ser ikke foten som kommer. Den treffer skjeen og jeg må drikke to glass med juice for å ta bort smaken som traff munnen min så perfekt av små føtter. Hun smiler og snur seg etter katten som ligger på gulvet og slikker sine hår som er sammenklistret med tran fra halsen til halen.

Smekken er våt og vippestolen lukter gammelt hav. Jeg henter en ny skje, heller på og har juiceglasset klart for nye uhell som kan merke meg for livet. Det glinser av håret hennes når jeg fører skjeen pent til munnen og atter en gang er uoppmerksom på foten som kommer i rakettfart og treffer meg midt i nesen. Hun er sterk uten Möller`s Tran og jeg må bare innse at å få henne til å ta tran er like sannsynlig som at det vil slutte å snø i desember bare fordi jeg har kjøpt meg ny bikini.

Nydusjet og rene drar vi ut for å kjøpe plaster til nesen, nye gardiner og for å forlenge vennskapet med vår gamle venn: D-vitamindråpeflasken

2 responses to “Torsdagstrøbbel

  1. Malin 30. september 2010, kl. 19:22

    Tenk å kunne være i stand til å skrive så pent om noe så trivielt som trantrøbbel….

  2. Monajenten 25. oktober 2010, kl. 23:21

    Hahahahaha så utrolig bra! Skal definitivt linke til deg på min lille blogg, flere burde få med seg denne!

Legg igjen en kommentar

