Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

En problemfri time i gode Vennesla

Vi tørrprater utenfor butikken når han lurer på om jeg vet hva “altocumulus undulatus” betyr. Jeg er rask til å innrømme at jeg det vet ikke og han sier at det er navnet på skyene over oss som dekker hele himmelen med myke bølger i lufta som strømmer gjennom skyene. Jeg nikker og sier at de ligner litt på undulatbryst, på en måte, og at jeg liker best de skyene som er et annet sted. “Australia-skyer“, sier jeg og så ler vi litt.

I bilen på vei hjem kommer jeg til å tenke på hun andre som ønsket seg en skyfri himmel. Vet hun hva “altocumulus undulatus” betyr og fins det kun i Vennesla? Jeg vet lite om “altocumulus undulatus”, men jeg vet enda mindre om Vennesla. Hva er det som får mennesker til å ville ønske seg en problemfri time i gode Vennesla? Og mens jeg bremser ned for å krysse hovedveien med undulatskyer som klipper solstrålene rett av lurer jeg på hva som er så bra med Vennesla, men så kommer på at om alt man ønsker seg er en time så er Vennesla kanskje en kjedelig plass med mange problemer. Sånn siden man trenger en problemfri time nå og da. Hva er det de sliter med i Vennesla? Jeg mener å kunne huske å ha lest at Hammerfest er problembyen nummer 1, men de har ikke Maria Arredondo. Kan det være med Maria Arredondo? Jeg smiler og slår meg til ro med at det må være Maria som lager trøbbel og er den lokale kjærringa mot Otra. Jeg unner alle i Vennesla en problemfri time og jeg bestemmer meg for å lese mer om hun som ønsket dette når jeg kommer hjem.

To timer senere må jeg atter konstantere at jeg har et høreproblem, en IQ under romtemperatur og er jeg nesten like lei meg som jeg var da Åge Aleksandersen var slem og sang om fuglan som vi svei.

På den positive siden: Jeg fikk en problemfri time med “altocumulus undulatus” og er litt smartere enn jeg var i går.

foto: Vinterverket

Legg igjen en kommentar

