Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Utenfor Kinderegg-sonen med Bob innenfor dekning

I februar ligger Midtimellombygda utenfor Kinderegg-sonen der man ikke kan forvente å ha vann, strøm og internett samtidig.

Det er februar og kaldt mens sola varmer oss i en form støpt av harde benker og trompetklang i det ovale rommet fylt med mennesker og blomster. Det er fredag når livet senker seg og jeg sitter ytterst på benken fordi jeg ikke kommer meg forbi stolpene til den andre siden. Jeg har blitt ett nummer for liten mens livet telte seg ned til første og siste akt i omvendt rekkefølge.

foto: Vinterverket

Det er kaldt når internettet kommer tilbake med en pakke fra “ The Black Lodge” som tar bolig i sinnet mitt og gir meg en ekkel følelse jeg ikke klarer å riste av meg når jeg er alene hjemme på kvelden. Og mens resten av bygda ser curlig på tv bor jeg ved siden av Bob når gatelysene slukkes og jeg trekker dyna godt over hodet. Jeg drømmer om Laura Palmer og er sliten når jeg våkner til kalde gulv og vegger uten strøm. Og mens jeg dusjer i mørket sender det andre hjertet meg morsesignaler jeg ikke helt klarer å tolke. Jeg lukker øynene, drømmer om permanent ferie i fjæra og våkner til liv av Bob som romsterer ved siden av. Jeg grøsser og bestemmer meg for å være ute i god tid. Jeg låser døra bak meg.

Søndag kommer med appelsinvær. Jeg lufter ut alle innestengte følelser mens jeg tiner snø og håper mandag kommer med retur til Kinderegg-sonen og gode nyheter som setter Bob utenfor dekning.

2 responses to “Utenfor Kinderegg-sonen med Bob innenfor dekning

  1. eelis+kian 28. februar 2010, kl. 20:42

    Jeg liker bloggen din, og jeg liker skrivestilen din 🙂

    ca.strømsnes:
    takk i lige måde;)

  2. t 15. mars 2010, kl. 09:08

    Du skriver kindereggfint! Så mange herlige detaljer som sniker deg med og utgjør en nyanset og farverik helhet. Og noen linjer innimellom sitter liksom fast i halsen

    «Jeg har blitt ett nummer for liten mens livet telte seg ned til første og siste akt i omvendt rekkefølge.»

    «Og mens jeg dusjer i mørket sender det andre hjertet meg morsesignaler jeg ikke helt klarer å tolke»

    Og så hjelper deg godt å kjenne Bob, for han romsterer i ordene her.

    Takk for at jeg får lese.

Legg igjen en kommentar

