Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Frk.Hormonella om olabukser og gule jakker

Jeg sover i intervaller mens jeg sakte, men sikkert, blir mer konveks i takt med lysere dager som teller ned mot mål.

Å skulle forholde seg til at rund blir den eneste formen på denne siden av sommeren er ikke bare bare når man oppdager at klærne faktisk ikke vokser i takt med utviklingen. Og mens andre spiser taco akkopagnert av gullrekka på NRK står jeg på hodet i klesskapet på jakt etter noe som er større en jeg var i oktober og mindre enn et telt som kan romme tre personer og en primus. Det er fredag når Frk.Hormonella fortvilt forsøker å presse seg inn i en alt for liten olabukse og griner når den eneste som passer er en gammel tunika….

foto: Vinterverket

Lørdag kommer med overraskelsesbesøk fra Sør-Urbania når lillebroren med den lange hunden banker på døra til Midtimellombygda. Jeg sover fortsatt og går akkurat glipp av siste rest med sol når han kommer inn med frostrøyk og lurer på om det er kaffe å få. Han er like lang som jeg er rund og jeg blir glad for å se ham igjen når vi drikker kaffe og ler mens han forteller om siste nytt fra Urbania. Jeg funderer litt på å atter en gang pakke katta i sekken og ta veien over brua når sommeren er på hell og bygda legger seg til å sove igjen.

Det er lørdag ettermiddag når Frk.Hormonella tar saksen i egne hender og klipper håret selv. Hun savner lillebroren, men hun sitter igjen med det fineste plagget hun noensinne har eid. En strikkajakke som han kom hjem i den gang han var ny og helt fersk i verden. Hun går fortsatt i den forhatte tunika når hun legger jakken i skapet for å kunne ta den frem etter påske og litt til.

foto: Vinterverket

One response to “Frk.Hormonella om olabukser og gule jakker

  1. Redneck 23. januar 2010, kl. 18:25

    😉

    ca.strømsnes:
    😉

Legg igjen en kommentar

