Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Pakker ned gamle minner og pakker ut nye

På den femte dagen med snø og stjerner i vinduet flytter hun ut.

Vi sover lenge. Den varme snuten krøller seg inn under armen i det kalde rommet der hun ble født da det var varmt i været og sola skinte. I dag er det snø. Den hvite sekken med gamle minner henger i gangen og vi tar den med oss når vi kjører avsted på den siste turen langs den snirklete veien, over brua og inn i fremtiden. Jeg skal ikke være med. I dag er det hennes tur til å reise og med en smak av salt bytter den hvite sekken hender.

Jeg håper hun har det bra. Fryser hun? Er hun sulten? Savner hun meg?

Fremtiden har gode øyne kledd i grønt med lune smil. Hun vil få det godt, tenker jeg og de smiler som om de skjønner hva jeg tenker. Fremtiden er hennes og den kan gi henne det jeg vet at jeg ikke kan for fremtiden rommer mer tid enn den tiden jeg har og hun fortjener tid, masse tid.

Jeg håper hun har det bra. Sover hun godt? Er hun mett? Lengter hun hjem?

Jeg kjører alene tilbake over brua langs den snirklete veien tilbake til fortiden. Det er mørkt og vått og lysene blender meg. Jeg kjører alene hjem. Hjem for å pakke ut. Pakke ut esken med nye minner.

Jeg vet hun har det bra. Snille øyne og varme hender vil ta godt vare på henne.

foto: Vinterverket

One response to “Pakker ned gamle minner og pakker ut nye

  1. emi1992 5. desember 2009, kl. 19:26

    Åhh så pen hund..:) Nydelig bilde!

    ca.strømsnes:
    hun er den beste og hun har det godt i sitt nye hjem :)!

Legg igjen en kommentar

