Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

“Your Designated Driver”

I fire måneder har hun vært passasjer. Hun er en blindpassasjer og det er ingen som vet at hun er der, enda, der hun gjemmer seg bort og er helt stille. Helt stille mens hun hører henne tråkke på pedalen forbi husene som stiller seg på rekke og rad av samtid, fortid og nåtid med våt maling som dekker over det hun ikke vet. Hun vet ikke at hun er der.

Jeg kjører fort og sakte på en gang. Vet ikke helt hvor ferden går, hvor den skal ende og hvor vi skal stoppe. Jeg blinker til høyre og til venstre mens jeg forsøker å viske rutene rene slik at jeg kan se klart, se tydelig og få en følelse av hvor veien går, men det svinger, humper og dumper der vi snirkler oss av gårde på den smale og trange veien frem til det som forhåpentligvis er vår endestasjon. Jeg vet at hun er der. Jeg kan ikke se henne, men jeg kjenner henne og hun kjenner meg. Vi er ett og vi er sammen. Vi er sammen på veien mot livet og jeg styrer så godt jeg kan med nervøse hender som holder et godt grep om rattet for å holde oss på den rette veien selv om det er hun som har styringen. Det er hun som bestemmer og det er jeg som kjører hodeløst rundt uten egentlig å vite. Men det er min oppgave å få oss begge trygt i havn.

Det er jeg som er “Your Designated Driver”…..

foto: Vinterverket

6 responses to ““Your Designated Driver”

  1. kruspersille 30. november 2009, kl. 23:37

    Endelig et nytt herlig blogginnlegg 🙂 Velkommen tilbake!!!!!! Hilsen en lykkelig Kruspersille

    ca.strømsnes:
    takk takk! har vært litt ordblind i det siste, men kommer sterkere tilbake;)

  2. Martin 3. desember 2009, kl. 09:00

    Fantastisk. Det er noe med stemningen i fortellingene dine som griper meg. Skriv mer 🙂

    ca.strømsnes:
    takk i lige måde;)

  3. I r l i n 4. desember 2009, kl. 07:46

    Hei vakkreste! Håper du får en kjempefin helg! Ikke glem å tenn et lys for Regine Stokke og kos deg kjempemasse i denne weekenden! ^^

    ca.strømsnes:
    god helg til deg også 🙂

  4. linn 4. desember 2009, kl. 08:00

    så fint 🙂

    ca.strømsnes:
    takk, «tante Linn» 🙂

  5. Tante Grønn 5. desember 2009, kl. 20:40

    Så godt å se deg her igjen! Vakkert skrevet som alltid 🙂

    ca.strømsnes:
    tusen takk for det:) har vært litt sløv i det siste, men jeg skal kikke innom Tante Grønn !

  6. Marita Sørensen Solaas 9. desember 2009, kl. 02:22

    Jeg gleder meg til å møte passasjeren din:)

    ca.strømsnes:
    hun gleder seg også;)

Legg igjen en kommentar

