Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Den dumme dagen

Dagen i dag er fantastisk! Tre av mine venner annonserer at de er gravid, en telefon fra Veiavgiftkontoret kan fortelle meg at siden bilen min er så liten så frafaller de regningen, mail fra et forlag er interessert i en novelle-samling basert på bloggen min og jeg mottar sms fra CallCasting vedrørende en rolle i en ny, norsk, film. Jeg er i himmelen, bobler over av glede. Og tenker at det er sant som de sier, “onsdag er den beste dagen”, og “de beste ting skjer før frokost”.

Lykkelig etter frokost og dagens glad-nyheter koker jeg kaffe, mens jeg moter meg opp til dagens utflukt på ski med hjertet i halsen. Ryan Adams som synger fra den sorte retro-radioen i hjørnet blir avbrutt av nyhetene som i dag kan formidle glede over det hele. “NSB melder ar alle tog er i rute”, sier stemmen i boksen. Hva?!? Hmm…. Hvilken dato er det i dag??

Slukøret dumper jeg ned i sofa og blir der resten av dagen. 1.april er en duste-dag!

4 responses to “Den dumme dagen

  1. Carro 2. april 2009, kl. 08:38

    Hm og jeg fikk sms fra CallCasting at jeg var med i de siste episodene i Paradise Hotell….jeg hadde tatt frem adidasbadedrakten og alt….den med fartsstriper. Dårlig gjort…jeg hadde gledet meg sånn til å begynne å gå på fest med Rocco, og drikke champagne med Aune Sand…men den gang ei. Det blir nok Rimi-en som får meg til å gå på det røde teppet….

    ca.strømsnes:
    hihi! Etter litt sutring på sofa fant jeg ut at hevn er den beste medisin og tok frem Den Store Detektivboka for å finne ut hvor CallCasting-meldingen kom fra. Og det gjorde jeg;)
    Sorry, det var ikke meningen at det skulle gå så langt at du fant frem adidasbadedrakten (med tilhørende badehette?) og begynte å fantasere om Aune Sand. Det skal ikke gjenta seg seg….. på en stund;)

  2. Carro 2. april 2009, kl. 09:05

    Hahaha…..vel, på den andre siden fikk jeg jo konstantert at jeg ikke passer Adidasbadedrakten…med mindre jeg bruker den som badehette…..Og det var jo fint….så slipper jeg å oppdage det når jeg er på Forføriske Ferie i Grottebadet…….

    ca.strømsnes:
    hehe! Jeg har lånt ut min helt ordinære badedrakt til gravide damen som skal ha baby om 3 måneder og den passet henne… ughugh! så nå er det suppe og super-slanking frem til sommeren…

  3. Grethe 5. april 2009, kl. 09:48

    Jeg giftet meg på 1. april. 🙂

Legg igjen en kommentar

