Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Tiltakslikegyldighetsløs

Jeg koker suppe på en spiker og har mais i risen fordi jeg ikke gidder å lage ordentlig middag når jeg vurderer å ommøblere mens Amerika får sin første svarte president. Det er nesten ett år siden sist jeg ommøblerte mine forventninger og bestemte meg for å bli. Det snødde på den tiden også da jeg bestemte meg for å bli smittet av lykkelighet og jeg angrer på at jeg ikke ønsket meg en rakett til jul. Raketter har reguleringer som kan styre retningen på rakettmotoren for å kunne manøvrere også har de en form for navigasjons- og styringssystem for å unngå total krasjlanding.

Jeg leser bøker om vampyrer fra Sverige mens jeg funderer på om sofaen heller burde stå under vinduet. Etter nittisyv sider bestemmer jeg meg for at den står fint der den står tilfreds langs den lange hvite veggen. Jeg kan huske noe Morrissey sa om å være tilfreds. Han sa at det er umulig for et menneske å være tilfreds. Man prøver hele livet å bli tilfreds, men man kommer seg aldri dit for man legger bort alle de viktige tingene mens man venter på den dagen i livet som aldri vil komme. Tenker på henne og skulle ønske jeg kunne spørre henne om dette, men jeg får det ikke til. Ordene blir for store. De kommer til å sette seg fast i halsen og vi kommer alle til å stryke med.  In case of emergency – you can`t get out.

Ti timer før solen står opp skriver jeg lister på overtid og bytter ut tiltakslikegyldighetsløs med rosa ord på gult papir.

3 responses to “Tiltakslikegyldighetsløs

  1. Alt godt 21. januar 2009, kl. 23:01

    Vampyrar frå Sverige er ekle, spennande, romantiske og altoppslukande. Eg er akkurat ferdig med Ajvide, og har gitt den vidare til ho eg bur saman med som snart er 13.

    Blir ein nokon gong fornøgd? Eg veit ikkje, eg har ikkje prøvd…

    ca.strømsnes:
    «Vampyrar frå Sverige er ekle, spennande, romantiske og altoppslukande» stemmer bra;) Leser også Ajvide, «La den rette komme inn», og jeg liker den. Litt merksnodig, men en varm og lun bok selv om den handler om vampyrer.

  2. camilla n 24. januar 2009, kl. 02:59

    du må også lese, «håndtering av udøde», og «papirvegger»!

    ca.strømsnes:
    skal sjekke dem ut. takk for tips:)

  3. Ungentilen 8. november 2013, kl. 11:36

    Har du lest: «The way of F**K it» ? Blir kanskje mer avslappet av den…?

Legg igjen en kommentar

